فناوری اطلاعات

مایکروسافت محصولات امنیتی رایگان عرضه کرد

مایکروسافت در پی انتقادها از دریافت پول از مشتریان برای حمایت از آنها در برابر اشتباهات خودش، مجموعه ابزارهای امنیتی رایگان را توسعه داد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، این اقدام پس از یک واقعه هک مهم صورت می گیرد که گویا در جریان آن، جاسوسهای چینی به ایمیلهای مقامات بلندپایه آمریکایی دسترسی پیدا کرده اند. همچنین متخصصان امنیتی و قانونگذاران آمریکایی نسبت به پرداخت پول برای این ابزارها معترض شدند.

مایکروسافت در یک پست وبلاگ، اعلام کرد که ویژگیهای پیشرفته در مجموعه حسابرسی مایکروسافت که این شرکت “مایکروسافت پِررویو” (Microsoft Purview) می خواند، طی ماههای آینده برای همه مشتریان قابل دسترس خواهند بود.

هر چند ابزارهای دیجیتالی به خودی خود، برای جلوگیری از وقوع هک، کافی نیستند اما برای کمک به سازمانها برای تشخیص نفوذ در شبکه شان و شناسایی نحوه نفوذ و پاکسازی آن، مهم به شمار می روند.

شیوه قبلی مایکروسافت برای دریافت پول برای نسخه های پیشرفته این ابزارها، مورد انتقاد گسترده قرار گرفت؛ به خصوص پس از آن که هک اخیر وزارتخانه های خارجه و بازرگانی آمریکا، افشا شد. این هک که به اذعان مایکروسافت، به دلیل رخنه و حفره امنیتی در کدینگ روی داد، پس از آن شناسایی شد که یکی از قربانیان هک در هنگام بررسی اطلاعات دسترسی دیجیتالی خود، متوجه وضعیت غیرعادی شد.

بر اساس گزارش رویترز، اریک گلد اشتاین، مقام آژانس امنیت زیرساخت و امنیت سایبری آمریکا به همراه پست وبلاگ مایکروسافت، در بیانیه ای اعلام کرد هنگامی که ابزارهای امنیتی به رایگان عرضه می شوند، همه برنده می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا