گیم

لیست بازی های سازگار با کنسول دستی Steam Deck

پس از معرفی کنسول دستی Steam Deck توسط شرکت Valve، حالا مایکروسافت لیستی از بازی‌هایی که می‌توان بر روی این کنسول اجرا کرد را منتشر کرده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ با توجه به عرضه کنسول دستی Steam Deck، مایکروسافت دست به کار شده و مشخص کرده که کدام یک از بازی‌های این شرکت با کنسول جدید سازگار خواهند بود.

در حالی که بسیاری از عناوین برجسته مانند Deathloop، Psychonauts 2، Sea of Thieves و Forza Horizon 5 روی کنسول دستی Steam Deck پشتیبانی می‌شوند، اما برخی از عناوین بسیار مهم و محبوب در لیست بازی های سازگار با کنسول دستی Steam Deck دیده نمی‌شود.

به گفته مایکروسافت کاربران قادر به اجرای بازی‌های Halo، Gears 5 یا Microsoft Flight Simulator X را روی Steam Deck نیستند. دلیل این امر هم به مشکلات پشتیبانی «آنتی چیت» (Anti-Cheat) در این بازی‌ها بر می‌گردد.

بازی‌های Deathloop و Psychonauts 2 و Hellblade: Senua’s Sacrifice و The Evil Within و Fallout Shelter و Prey و Battletoads و Max: The Curse of Brotherhood از جمله عناوینی هستند که بر روی این کنسول اجرا می‌شوند.

همچنین عناوینی مانند Sea of Thieves و Fallout 4 و Forza Horizon 5 و Forza Horizon 4 و Quantum Break و State of Decay: YOSE هم قابلیت اجرا روی استیم دک را دارند.

اما بازی‌های Gears 5 و Halo: The Master Chief Collection و Halo Infinite و Microsoft Flight Simulator X روی این کنسول پشتیبانی‌ نخواهند شد.

بازی‌هایی مانند Halo MCC، Halo Infinite و Gears 5 اولین بازی‌هایی نیستند که به دلیل نگرانی‌های مربوط به تقلب، با Steam Deck ناسازگار هستند. پیش‌تر مشخص شد که بازی‌های محبوب دیگری مانند Fortnite و Destiny 2 نیز روی این پلتفرم قابل بازی نخواهند بود و استودیوی Bungie هم اعلام کرده حساب کاربری هر کسی که برای دور زدن این ناسازگاری تلاش کند مسدود خواهد شد.

لازم به ذکر است که اولین سری از کنسول‌های Steam Deck توسط Valve توزیع شده و این شرکت قول داده که تعداد بیشتری از این کنسول‌ها را در آینده نزدیک برای افرادی که محصول را پیش خرید کرده‌اند، ارسال کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا