فناوری اطلاعات

قیمت اینترنت کدام اپراتورها گران شد

از یکی دو روز پیش زمزمه‌های افزایش قیمت اینترنت باعث نگرانی بسیاری از کاربران شده است و ظاهرا برخی از اپراتورها اقداماتی در این راستا انجام داده‌اند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، بر اساس گزارش کاربران درباره‌ی نرخ اینترنت اپراتورهای مختلف، فعلا فقط شرکت مخابرات و شاتل اقدام به افزایش نرخ تعرفه اینترنت کرده‌اند که میزان آن به بیش از دو برابر می‌رسد.

اواخر سال پیش شرکت‌های ارایه دهنده‌ی اینترنت اعلام کرده‌ بودند که نرخ و تعرفه اینترنت باید افزایش یابد و حتی رقم ۱۰۰ درصدی را نیز پیشنهاد داده بودند و حالا هنوز به پایان آولین ماه از سال جدید نرسیده‌، این افزایش قیمت اعمال شده است.

بر اساس گزارش کاربران هزینه یک گیگابایت اینترنت شرکت شاتل از دو هزار تومان به چهار هزار تومان افزایش یافته و بسته‌ی ۵ گیگابایتی اینترنت شاتل که پیشتر با هزینه‌ی ۱۰ هزار تومان خریداری می‌شد، حالا کاربران باید ۲۰ هزار تومان هزینه کنند.

از سوی دیگر کاربران شرکت مخابرات نیز گزارش داده‌اند که قیمت اینترنت این اپراتور نیز با افزایش ۱۰۰ درصدی روبه‌رو شده است به طوری که هزینه ۱۶۰ هزار تومانی ۵۰۰ گیگابایت اینترنت ماهانه حالا به ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

در حالی افزایش ۱۰۰ درصدی هزینه اینترنت توسط برخی از اپراتورها اتفاق افتاده که به تازگی وزیر ارتباطات اعلام کرده بود که اپراتورها به دلیل افزایش سهم ۲ درصدی دولت اجازه افزایش قمیت اینترنت را ندارند و از سوی دیگر رییس رگولاتوری با افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ اینترنت مخالفت کرده بود.

اما در پی گزارش و اعتراض کاربران در رابطه با افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت اینترنت، حالا شرکت مخابرات ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که این افزایش قیمت بر اساس تعرفه‌های ابلاغی سازمان تنظیم مقررات در سال ۱۳۹۶ صورت گرفته و هیچ اقدام غیرقانونی در این زمینه رخ نداده است.

البته محمدرضا بیدخام، مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات، در رابطه با انتشار اخبار افزایش ‌دو برابری قیمت بسته‌های اینترنت معتقد است که با توجه به افزایش شدید قیمت تمام شده سرویس‌های ارتباطی، هنوز تعرفه جدیدی به شرکت مخابرات ایران ابلاغ نشده و این شرکت هیچ‌گونه افزایشی دراین خصوص نداشته و هزینه اینترنت را همچنان براساس تعرفه‌های ابلاغی گذشته محاسبه می‌کند.

به‌گفته‌ی وی تعرفه‌های اینترنت مخابرات در سایت شرکت مخابرات ایران براساس مصوبات ابلاغی قابل مشاهده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا