کامپیوتر

قابلیت Quick Resume ایکس باکس به ویندوز 11 اضافه می‌شود

با توجه به عرضه کامپیوتر دستی Asus ROG Ally، به نظر می‌‎رسد که شرکت مایکروسافت به دنبال ارائه قابلیت Quick Resume ایکس باکس برای ویندوز 11 است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، کنسول‌های نسل نهم ایکس باکس به یک ویژگی خاص و صدالبته کاربردی به نام Quick Resume مجهز هستند. در این قابلیت، هر زمانی که از بازی‌ها خارج شوید، با ورود دوباره، دیگری خبری از نمایش لوگوها، منو و صفحات لودینگ نیست و درست از جایی که بازی را رها کرده بودید، بدون هیچ وقفه‌ای می‌توانید به تجربه‌ آن ادامه دهید.

این ویژگی نرم‌افزاری در حال حاضر در انحصار ایکس باکس و استیم دک بوده و سیستم عامل ویندوز 11 از آن بی‌بهره است. با این حال، با توجه به عرضه کامپیوتر دستی ایسوس به نام ROG Ally در ماه آینده، به نظر می‌رسد که مایکروسافت به دنبال ارائه قابلیت مزبور برای ویندوز 11 است.

روان سونس، رئیس ارشد دستگاه‌های ایکس باکس در این زمینه توضیح می‌دهد:

این دستگاه ما را به سمت پلتفرم سوق داده است؛ اینکه چطور کامپیوتر خود را روشن می‌کنید. برای مثال، زمانی که دستگاه [ایسوس ROG Ally] را با خود برده‌اید و می‌خواهید از جایی که متوقف کردید، ادامه دهید و می‌خواهید بلافاصله آماده برای بازی باشد.

در حالی که استفاده ایسوس ROG Ally از سیستم عامل ویندوز 11 مهم‌ترین برتری این دستگاه نسبت به پلتفرم رقیب یعنی استیک دک به شمار می‌رود، اما نبود چنین قابلیت کاربردی در آن می‌تواند نشانه یک ضعف باشد.

در هر حال، اگرچه مایکروسافت هنوز به طور رسمی از ارائه این ویژگی برای ویندوز 11 خبر نداده، اما به خاطر همکاری ایسوس با ایکس باکس و تبلیغ سرویس گیم پس، به نظر می‌رسد که ردموندی‌ها  به دنبال عرضه قابلیت‌های جدید به کنسول‌های دستی در ویندوز 11 هستند. اگر خاطرتان باشد، در جریان رویداد هکاتون مایکروسافت سال قبل بود که یک توسعه‌دهنده در ویدیویی ایده رابط کاربری بازی‌محور را برای سیستم عامل استیم دک معرفی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا