تکنولوژیگیم

فناوری AMD RSR؛ افزایش مجانی نرخ فریم دهی در هزاران بازی معرفی شد

در یک خبر خوب برای گیمرها امروز AMD به طور رسمی فناوری جدید Radeon Super Resolution (RSR) را برای افزایش نرخ فریم دهی بازی‌ها معرفی کرد. جالب اینکه فناوری RSR برخلاف DLSS انویدیا به پشتیبانی توسط بازی‌ها نیاز ندارد و قادر به افزایش کارایی در هزاران بازی است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ اگر ساده بخواهیم بگوییم RSR یک فناوری upscaling (افزایش وضوح تصویر) باکیفیت است که از فناوری  FidelityFX Super Resolution 1.0 الهام گرفته شده است. با این حال برخلاف فناوری‌های دیگر RSR در سطح درایور عمل می‌کند و از پشتیبانی در سمت بازی بی نیاز است.

به بیانی ساده‌تر RSR بازی‌ها را در وضوح تصویر پایین‌تر از وضوح تصویر ذاتی مانیتور گیمرها رندر می‌کند، سپس با استفاده از الگوریتم‌های باکیفیت وضوح تصویر آن را افزایش می‌دهد. با این کار گیمرها قادر خواهند بود از نرخ فریم دهی بالاتر برخوردار شوند، زیرا اجرای بازی‌ها در وضوح پایین‌تر امکان دست یابی به نرخ فریم دهی بالاتر را می‌دهد.

فناوری AMD RSR؛ افزایش مجانی نرخ فریم دهی در هزاران بازی معرفی شد

از آنجایی که فناوری RSR در سطح درایور اعمال می‌شود، دیگر به پشتیبانی در سطح بازی‌ها نیاز ندارد و گیمرها قادر خواهند بود از مزایای آن در هزاران بازی بهره مند شود.

برای استفاده از فناوری RSR به یک پردازنده گرافیکی سری Radeon RX 5000 یا RX 6000 با ریزمعماری های RDNA یا RDNA2 نیاز دارید. متأسفانه این فناوری توسط ریزمعماری های قدیمی‌تر Polaris و Vega پشتیبانی نمی‌شود، بنابراین با APU های سری Ryzen 5000 قابل استفاده نیست.

از آنجایی که در RSR برخلاف FSR خبری از اضافه کردن HUD ها پس از رندر شدن صحنه در وضوح پایین‌تر نیست، ممکن است اطلاعاتی چون وضعیت سلامتی، سلاح‌ها و سایر نوارهای وضعیت با کیفیت پایین نمایش داده شوند. این عیب می‌تواند در بازی‌های RTS یا RPG بیشتر خودنمایی کند.

فناوری AMD RSR؛ افزایش مجانی نرخ فریم دهی در هزاران بازی معرفی شد

برای استفاده از فناوری RSR باید پس از فعال سازی آن، وضوح رندر شدن بازی ها در تنظیمات خود آنها پایین آورد تا به طور خودکار توسط RSR مجدداً وضوح تصویر افزایش یابد. مطمئناً این کار نمی تواند همان کیفیت رندر شدن در وضوح تصویر اصلی را ارائه کند اما مزیت افزایش نرخ فریم دهی را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا