کامپیوتر

فناوری نمایشگر OLED EX ال جی با شدت روشنایی بیشتر و ضخامت کمتر

شرکت نام آشنای LG Display مدتی است که برای چندین نوآوری و مدل‌های مفهومی چشمگیر ارائه شده در بخش نمایشگرهای تلویزیون، صدر اخبار این بازار را به خود اختصاص داده است. حالا اما کمی مانده به برگزاری نمایشگاه CES 2022، پس از رونمایی تلویزیون‌های شفاف، این بار از تلویزیون‌های OLED EX خود با کیفیت تصویر فوق‌العاده پرده برداشته است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ این شرکت در رونمایی محصول جدید ال‌جی، فناوری «OLED EX» خود را برای تلویزیون‌های اولد معرفی کرده است و ادعا دارد که این فناوری جدید تا 30 درصد شدت روشنایی بیشتری در مقایسه با نمایشگرهای OLED فعلی ارائه می‌دهد. تلویزیون‌های OLED EX از دوتریوم و فناوری EX مبتنی بر الگوریتم شخصی‌سازی شده برای دستیابی به شدت روشنایی بهتر نمایشگر استفاده می‌کنند.

کمپانی ال‌جی دیسپلی در توضیح مفهوم پشت پرده فناوری OLED EX می‌گوید:

 EXنشان‌دهنده تکامل (Evolution) و تجربه (eXperience) است و در راستای هدف این شرکت برای ارائه تجربیات جدید به مشتریان از طریق فناوری OLED همواره در حال تکامل قرار دارد.

تلویزیون‌هایOLED EX  نرخ پاسخگویی سریع‌تر و عملکرد کلی نمایشگر عالی را ارائه می‌دهند. این فناوری در پس تلویزیون‌های اولد جدید ال‌جی همچنین امکان کنترل بیشتر نمایشگر تلویزیون با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین را فراهم می‌کند تا بدین طریق تطابق بیشتری با شرایط محیطی داشته باشد.

این کار، فرآیند مصرف انرژی ورودی نمایشگر را برای نمایش دقیق‌تر جزئیات و رنگ‌های محتوای ویدیویی در حال پخش بهینه می‌کند. از طرفی با کاهش ضخامت نمایشگر تا 30 درصد، LG Display می‌گوید که صفحه نمایش تلویزیون‌های OLED EX حاشیه‌های باریک‌تری خواهد داشت و تجربه تماشای فراگیرتری را در قالب طراحی رده بالا ارائه می‌دهند.

شرکت پرآوازه ال‌جی دیسپلی قصد دارد از سه ماهه دوم سال 2022، فناوری OLED EX را در تمام نمایشگرهای تلویزیون اولد تولید شده در کارخانه‌های خود استفاده کند. گفتنی است که تلویزیون‌های مجهز به فناوری OLED EX این شرکت نیز بخشی از مجموعه محصولات ال‌جی در نمایشگاه پیش روی CES 2022 است؛ نمایشگاهی که ماه آینده برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا