تکنولوژی

فروش جهانی نیمه رسانا در ۲۰۲۰ افزایش یافت

آمار جدید نشان می دهد در سال ۲۰۲۰ میلادی فروش نیمه رسانا در سراسر جهان به ۴۳۹ میلیارد دلار رسیده است که این رقم ۶.۵درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده است.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از مهر، فروش جهانی نیمه رساناها در سال ۲۰۲۰ میلادی ۶.۵ درصد رشد کرد. این درحالی است که در سه ماهه آخر سال وضعیت بازار این تجهیزات بهبود یافت و کاهش فروش در ماه‌های آوریل و مارس سال گذشته را جبران کرد. در این ماه‌ها قرنطینه در سراسر کشورها به فروش نیمه رساناها خسارت زد.

نیمه‌رسانا ماده‌ای است که در حالت عادی عایق باشد، ولی با افزودن مقداری ناخالصی قابلیت هدایت الکتریکی پیدا کند. از نیمه رساناها در دستگاه‌های الکترونیکی مانند موبایل و لپ تاپ استفاده می‌شود.

طبق آمار اتحادیه صنعت نیمه رسانا (SIA) در سال ۲۰۲۰ کل فروش این عناصر به رقم ۴۳۹ میلیارد دلار رسید.

SIA اتحادیه تجاری و نماینده بیشتر تراشه سازان آمریکایی و بسیاری از شرکت‌های بین المللی است. طبق اطلاعات این اتحادیه، ۴۷ درصد این رقم یا ۲۰۸ میلیارد دلار آن مربوط به فروش تراشه سازان آمریکایی است.

فروش تراشه به آمریکا نیز در سال گذشته میلادی به ۹۴.۱۵ میلیارد دلار رسید که ۱۹.۸ درصد بیشتر از سال قبل است. به گفته فالان یینوگ مدیر بخش آمار و سیاست گذاری اقتصادی SIA، بخش اعظم رشد خرید نیمه رسانا در آمریکا به دلیل استفاده از تراشه‌های رده بالا در مواردی مانند دیتا سنترها است.

شرکت‌های فناوری آمریکایی مانند آمازون، مایکروسافت و گوگل با افزایش استفاده از سرویس ابررایانشی در ۲۰۲۰ روبرو شدند زیرا میزان دورکاری رشد کرده بود.

هرچند نیمی از فروش نیمه رساناها به شرکت‌های آمریکایی تعلق داشته، اما فقط ۱۲ درصد از ظرفیت تولید تراشه در ۲۰۲۰ میلادی را به خود اختصاص داده بودند. این رقم بسیار کمتر از ۳۷ درصد ظرفیت تولید در دهه ۱۹۹۰ میلادی است. دلیل این کاهش ظرفیت تولید نیز آن است که بسیاری از شرکت‌های آمریکایی تراشه‌های خود را در کارخانه‌هایی واقع در آسیا می‌سازند.

جان نوفر مدیر ارشد اجرایی این گروه صنعتی می‌گوید: طی ۱۰ سال آینده، صنعت تولید نیمه رسانا ۵۶ درصد رشد می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا