فناوری اطلاعات

تعداد کاربران توییچ Twitch در دنیا چقدر است؟

توییچ Twitch سال ۲۰۱۱ به عنوان یک سرویس استریم با تمرکز بر بازی و eSports راه اندازی شد. تعداد کاربران توییچ Twitch در طول سال اول به ۳.۲ میلیون نفر در ماه رسید.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، سه سال بعد، آمازون ۹۷۰ میلیون دلار برای خرید توییچ هزینه کرد و امروز تعداد کاربران این پلتفرم به ۱۴۰ میلیون نفر کاربر ماهانه (MAU) رسیده است.

تعداد کاربران توییچ Twitch

Twitch در حال حاضر ۱۴۰ میلیون بازدید کننده در ماه دارد. این در حالی است که تعداد کاربران توییچ در سال ۲۰۱۵ حدود ۵۵ میلیون نفر بود.

تقریبا همیشه ۱۲۷ هزار پخش زنده در توییچ در حال انجام است.

ایالات متحده بیشترین تعداد ببینندگان Twitch را دارد که تقریبا یک چهارم همه کاربران این پلتفرم را تشکیل می‌دهند.

۶۵ درصد از کاربران Twitch مرد هستند.

۷۳ درصد از کاربران Twitch کمتر از ۳۵ سال سن دارند.

برنامه Twitch بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده است.

League of Legends پربیننده‌ترین عنوان در توییچ است، زیرا استریم این بازی‌ ویدیویی تاکنون به ۳۵.۶۷ میلیارد ساعت رسیده است.

درآمد سالانه توییچ ۱.۵۴ میلیارد دلار برآورد شده است.

کاربران فعال ماهانه  Twitch

هر ماه ۶.۷ میلیون استریمر به انتشار محتوا در توییچ می‌پردازند.

تعداد کل استریمرهای فعال Twitch بیش از ۹.۲ میلیون نفر است.

بیش از یک تریلیون دقیقه ویدیو در توییچ در سال ۲۰۲۰ مشاهده شد که برابر ۱.۵۴ میلیارد ساعت در هر ماه برآورد می‌شود.

Twitch در ماه‌هایی که بازی جدیدی منتشر یا رویدادهای خاص برگزار می‌شود، تعداد استریم ویدیو و بازی در آن به بیش از ۱.۸۷ میلیارد ساعت می‌رسد.

کاربران فعال روزانه  Twitch

کاربران فعال روزانه توییچ (DAU) شامل تعداد بازدیدکنندگان ثابت این پلتفرم است. در حالی که آمارهای ماهانه تصویری جامع‌تر ارایه می‌دهد، رقم کاربران روزانه نشان می‌دهد که چگونه Twitch برای بسیاری از مردم به بخشی از برنامه‌ی روزمره‌شان تبدیل شده است.

۲۶.۵ میلیون کاربر فعال روزانه (DAU) در توییچ وجود دارد.

به طور متوسط بیش از دو میلیون نفر معمولا در حال تماشای استریم‌های Twitch هستند.

میانگین تعداد کانال‌های استریم همزمان ۱۲۷ هزار کانال است.

استریم‌ها روزهای یکشنبه بیشترین و فعال‌ترین بینندگان را دارد. شنبه بهترین روز برای پخش یا همان استریم است. استریم‌های انجام شده در روزهای دوشنبه کمترین تعداد بینندگان متوسط را به خود جلب می‌کند.

رشد کاربران توییچ

Twitch پس از راه اندازی در سال ۲۰۱۱ به سرعت رشد کرد. در اولین سال، این پلتفرم پخش بازی بیش از ۳ میلیون بازدید کننده جذب کرد. گزارش در مورد تعداد ماهانه کاربران در سال‌های اخیر کم و به تدریج بوده است.

سال ۲۰۱۱ تعداد بازدیدکنندگان توییچ ۳.۲ میلیون نفر برآورد شد، در سال ۲۰۱۲ این رقم به ۲۰ میلیون نفر رسید، سال ۲۰۱۳ این رقم بیش از دو برابر شد و به ۴۳ میلیون کاربر رسید. سال ۲۰۱۴ تعداد کاربران توییچ به ۵۵ میلیون نفر و سال ۲۰۱۵ این رقم ۱۰۰ میلیون برآورد شد.

 

رتبه ۳۴ تعامل جهانی اینترنتی

در سال ۲۰۲۱، Twitch در رتبه جهانی سی‌وچهارم در زمینه تعاملات اینترنتی قرار دارد. درمجموع، تقریبا دو میلیارد وب سایت در سراسر وب وجود دارد.

با این وجود، توییچ هنوز قادر به کسب رتبه برتر در رتبه بندی اشتراک گذاری ویدیو نیست؛ چرا که یوتیوب از نظر ترافیک جهانی وب بعد از سایت مادر گوگل، رتبه دوم و بیش از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. در حالی که تیک تاک در عرض چهار سال تعداد کاربرانش به ۸۰۰ میلیون نفر رسید.

۴.۶۶ میلیارد کاربر فعال اینترنت در سراسر جهان وجود دارد.

تعداد کاربران Twitch بر اساس کشور

با توجه به اینکه Twitch به دلیل بازی‌های eSports مشهور است، این تصور وجود دارد که بازار آسیا و اقیانوسیه بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب می‌کند. به هر حال، چین، ژاپن و کره جنوبی سه بازار از چهار بازار بزرگ بازی‌های ویدئویی را تشکیل می‌دهند.

اما در واقعیت، هیچ کشور آسیایی از نظر درصد کل بینندگان Twitch، در میان پنج کشور پربیننده قرار ندارد. خدماتی مانند DouYu، غول استریم چینی، ورود Twitch به بازارهای غیر غربی را دشوار می‌کند. به علاوه، Twitch از سپتامبر ۲۰۱۸ در چین فیلتر شده است.

در زیر پنج کشوری را مشاهده می‌کنید که بیشترین درصد تماشاگران Twitch را تشکیل می‌دهند:

ایالات متحده آمریکا ۲۴.۳۲ درصد

آلمان ۶.۶۶ درصد

روسیه ۴.۹۳ درصد

کانادا ۴.۲۵ درصد

برزیل ۴.۰۸ درصد 

تنها ایالات متحده ۴۱.۵ میلیون کاربر Twitch دارد. پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال ۲۰۲۴ به ۵۱.۶ میلیون نفر برسد.

جمع آوری اطلاعات جمعیتی کاربران

Twitch به طور معمول داده‌های جمعیتی را منتشر نمی‌کند. اما برخی از مطالعات مستقل سعی در شکستن پایگاه کاربران Twitch داشته‌اند. در اینجا چیزی است که ما درباره گروه ۱۴۰ میلیونی Twitch می‌دانیم:

جمعیت شناسی جنسیتی

۶۵ درصد از کاربران Twitch مرد هستند و ۳۵ درصد باقی مانده را زنان تشکیل می‌دهند.

البته این کمترین ناهماهنگی جنسیتی است، چرا که آخرین آمار رسمی در سال ۲۰۱۷ نشان داد که ۸۱.۵ درصد از کاربران این پلتفرم مرد بودند.

جمعیت شناسی سن

Twitch تحت سلطه کاربران و استریمرهای جوان است. در حقیقت، تقریبا سه چهارم کل کاربران این شبکه اجتماعی زیر ۳۵ سال سن دارند. در اینجا تفکیک کامل سن به شرح زیر است:

کاربران ‍۱۶ تا ۲۴ ساله ۴۱ درصد

کاربران ۲۵ تا ۳۴ ساله ۳۲ درصد

کاربران ۳۵ تا ۴۴ ساله ۱۷ درصد

کاربران ۴۵ تا ۵۴ ساله ۷ درصد

کاربران ۵۵ تا ۵۴ ساله ۳ درصد

با این اوصاف استریمرهای قدیمی می‌توانند از موفقیت زیادی در این پلتفرم برخوردار شوند، حتی اگر آنها برای مخاطبان عمدتا جوان استریم کنند. مثلا GrndPaGaming شصت و هفت ساله ۲۰۰ هزار فالور یا دنبال‌کننده دارد.

استفاده بر اساس دستگاه

در سراسر جهان، ۳.۸ میلیارد کاربر گوشی هوشمند وجود دارد. بسیاری از این افراد از تلفن خود برای تماشای محتوای ویدیویی استفاده می‌کنند. در حقیقت، بیش از ۷۰ درصد بازدیدها در یوتیوب از طریق گوشی‌های تلفن همراه صورت می‌گیرد.

اما در مورد Twitch چطور؟ پلتفرم استریم آمارهای معمولی در این مورد منتشر نمی‌کند. با این وجود، آخرین برآوردها نشان می‌دهد که ۳۵ درصد از بازدیدهای Twitch از طریق گوشی‌های هوشمند صورت می‌گیرد.

۳۵ درصد از بازدیدهای Twitch از طریق تلفن همراه انجام می‌شود.

با توجه به دانلود برنامه توییچ در فروشگاه‌های نرم‌افزاری مثل گوگل پلی و اپل استور می‌توان به میزان استفاده کاربران از این برنامه روی گوشی‌های هوشمند پی برد؛ این برنامه بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود و نصب شده است.

محبوب‌ترین کانال‌های Twitch

توییچ بیش از ۹ میلیون کانال دارد، اما همه کانال‌ها ببیننده و دنبال‌کنندگان یکسانی ندارند و بسیاری از استریمرها تلاش می‌کنند تا تعداد دنبال‌کنندگان‌شان به ۱۰۰ نفر برسد. با این حال برخی از کانال‌ها حتی میلیون‌ها کاربر دارند.

در اینجا لیست ۱۰ کانال برتر Twitch بر اساس دنبال کنندگان آمده است:

۱۶.۲ میلیون Ninja

۹.۶۵ میلیون Tfue   

۸.۵۱ میلیون Shroud 

۷.۲ میلیون Rubius  

۷.۰۴ میلیون Myth  

۶.۵۲ میلیون Pokimane   

۵.۹۳ میلیون Auronplay   

۵.۸۳ میلیون Timthetatman  

۵.۷۱ میلیون Summit1g   

۵.۱۵ میلیون Thegrefg   

محبوب‌ترین بازی‌ها در Twitch

در اینجا ۱۰ بازی پربیننده در توییچ بر اساس کل ساعات تماشا:

۳۵.۶۷ میلیارد League of Legends

۲۰.۷۸ میلیارد Fortnite  

۱۶.۱ میلیارد Counter-Strike: Global Offensive

۱۵.۰۲ میلیارد DOTA 2 

۱۱.۶۲ میلیارد Hearthstone  

۹.۹۶ میلیارد Grand Theft Auto V

۸.۱۵ میلیارد World of Warcraft

۷ میلیارد Overwatch   

۵.۱۴ میلیارد Minecraft     

۲.۸۷ میلیارد Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege

با این حال، بخش “چت کردن” در Twitch سال گذشته بیشتر از هر بازی فردی رشد کرد. در مجموع، استریم‌ها با این برچسب بیش از ۲ میلیارد ساعت زمان تماشا را به خود جلب کردند. به طور متوسط​​، ۳۳۰۵ کانال همزمان محتوای مبتنی بر چت را پخش می‌کنند.

ماه آگوست سال ۲۰۱۴، آمازون Twitch را به قیمت ۹۷۰ میلیون دلار خریداری کرد. این در شرایطی است که شایعات زیادی در مورد مذاکرات گوگل برای خرید سرویس پخش جریان دارد.

درآمد سالانه تبلیغات Twitch برابر با ۲۳۱.۸ میلیون دلار است. این رقم از ۱۰۲.۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ بیش از دو برابر شد. با این حال، هنوز بخش کوچکی از درآمد کلی این پلتفرم شبکه اجتماعی از تبلیغات آمازون است. این غول تجارت الکترونیک در سال گذشته ۱۳ میلیارد دلار از تبلیغات به دست آورد.

بخش دیگری از درآمد اصلی توییچ از اشتراک کاربران است. ارزیابی دقیق درآمد این شبکه امر دشواری است با توجه به اینکه اشتراک سرویس PrimeAmazon همراه با Twitch است. اما موسسه تحقیقاتی نیلسن مجموع درآمد سالانه Twitch را ۱.۵۴ میلیارد دلار محاسبه کرده است.

توییچ ۱۸۰۰ کارمند دارد. میانگین حقوق برای کسانی که در Twitch کار می‌کنند ۱۲۴ هزار و ۳۸۹ دلار است.

Business of Apps تخمین می‌زند که استریمرهای حرفه‌ای می‌توانند به طور متوسط ​​۳ تا ۵ هزار دلار در ماه به ازای ۴۰ ساعت بازی در هفته درآمد داشته باشند.

همچنین در رابطه با درآمد از تبلیغات، به طور متوسط ​​به ازای هر ۱۰۰ دنبال کننده، ماهیانه ۲۵۰ دلار درآمد تخمین زده می‌‌شود.

در کل توییچ اطلاعات زیادی از کاربرانش منتشر نمی‌کند با این حال در این گزارش تلاش کردیم اطلاعات درستی در رابطه با توییچ به شما ارایه کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا