گیم

فروش بتلفیلد ۲۰۴۲ ناامیدکننده بوده است

در جریان گزارش مالی الکترونیک آرتز برای سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی، اندرو ویلسون، مدیرعامل این شرکت، به فروش ناامیدکننده‌ی بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ اشاره کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ در گزارش نتایج سه‌ماهه‌ی اخیر، EA در ابتدا جزئیات بسیار کمی درباره‌ی عملکرد این عنوان ارائه کرد اما در طول گفت‌وگوی بعد از گزارش مالی (که توسط Seeking Alpha رونویسی شد) ویلسون اعتراف کرد که این بازی عرضه‌ی بدی را تجربه کرده است. او گفت: «ما در سه‌ماهه‌ی سوم با چالشی رو‌به‌رو شدیم زیرا عرضه بتلفیلد ۲۰۴۲ انتظارات را برآورده نکرد.

بتلفیلد ۲۰۴۲ همیشه یک بازی جاه‌طلبانه بود و تیم‌های ما برای نوآوری در ابعاد مختلف از جمله نبردهای در مقیاس عظیم و نبردهای ۱۲۸ نفره، حالت‌های جدید، گیم‌پلی پویا جدید و موارد دیگر تلاش کردند. توسعه این بازی با تیم‌هایی از شرکت ما که نزدیک به دو سال از خانه کار می‌کردند، در نهایت چالش‌برانگیز بود.»

او به مشکلات پیش‌بینی‌نشده عملکرد اجرایی این عنوان و همچنین بعضی از تصمیمات طراحی اشاره کرد که با همه‌ی سلیقه‌ها مطابقت نداشت. ویلسون ادامه داد که Battlefield 2042 در هفته‌های آینده به‌روزرسانی می‌شود و اضافه کرد که فصل اول محتوای زنده آن در اوایل تابستان ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

بلیک یورگنسن، مدیر مالی این شرکت هم به عرضه‌ی دشوار و بد بتلفیلد ۲۰۴۲ اشاره کرد و همچنین فروش آن را ناامیدکننده دانست. او بیان کرد: «ما متعهد به تغییر بتلفیلد ۲۰۴۲ و ایجاد یک سرویس زنده پایدار هستیم، حتی اگر برخی از اقداماتی که انجام می‌دهیم، مانند انتقال فصل اول به سال مالی ۲۰۲۳، در کوتاه‌مدت بر سود خالص تأثیر بگذارد.»

وقتی از یورگنسن از میزان دقیق فروش بتلفیلد پرسیده شد، او از پاسخ به این سؤال طفره رفت و بیان کرد: «ما از دادن به‌روزرسانی در این رابطه فعلا خودداری می‌کنیم. به خاطر داشته باشید که بتلفیلد چیزی کمتر از ۱۰ درصد درآمد ما را شامل می‌شود. ما از چیزی که انتظار داشتیم، نسخه‌های کمتری فروختیم.»

در این گفت‌وگو همچنین از رهبران EA درباره‌ی جاه‌طلبی‌های آن‌ها در فضای ‌ان‌اف‌تی (NFT) سؤال شد. اواخر سال گذشته، این شرکت علاقه خود را به کاوش در زمینه‌ی توکن‌های غیرقابل‌‌معاوضه به‌ویژه برای بازی فیفا ابراز کرده بود. ویلسون گفت که این شرکت در حال بررسی راه‌هایی است که طرفداران بتوانند از نظر فرهنگی بتوانند بیشتر با این برند درگیر شوند.

ویلسون درباره‌ی این موضوع به محتوای تولید شده توسط کاربران اشاره کرد که در طول سال‌های زیادی در مرکز برخی از بازی‌های این شرکت از جمله سیمز و بخش آلتیمت تیم بازی فیفا قرار گرفته است و تکرار کرد که این موضوع در آینده بخش بسیار مهمی از EA خواهد بود. با این حال، سخن او به‌ویژه درباره‌ی NFT محتاطانه بود و بیان کرد که در این مرحله مخاطب هنوز مشتاق آن نیست.

او گفت: «در حال حاضر ما در حال ساخت فناوری هستیم، ما در حال ایجاد اعتبار هستیم، ما در حال ساخت دارایی‌هایی هستیم که آن را به جامعه‌ی طرفداران در سراسر جهان ارائه می‌دهیم و شاهد استفاده عالی از آن هستیم. اگر فرصتی برای خرید در آینده وجود داشت، ما آشکارا به آن نگاه می‌کنیم اما در این مقطع فعلا چیزی وجود ندارد.»

او سخنان خود را این‌گونه ادامه داد: « من معتقدم که قابلیت جمع‌آوری و کسب کردن همچنان بخش مهمی از صنعت ما و بازی‌ها و تجربیاتی است که به بازیکنان خود ارائه می‌دهیم. آیا این بخشی از NFT و بلاک چین خواهد بود؟ خوب، این را باید در آینده دید. من فکر می‌کنم طرز فکر ما این است که می‌خواهیم بهترین تجربه ممکن را برای بازیکن ارائه دهیم. بنابراین ما آن را در طول زمان ارزیابی خواهیم کرد اما در حال حاضر، این چیزی نیست که ما سخت برای آن پافشاری کنیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا