تکنولوژی

با عینک اپل می توان لنزها را تنظیم کرد

زمانی که افراد عینکی می خواهند از عینک های هوشمند استفاده کنند، معمولا به مشکل می خورند. کسانی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند، می توانند به راحتی از عینک هوشمند معمولی استفاده کنند؛ اما کسانی که باید عینک بپوشند می توانند به دردسر بیفتند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از اپل اینسایدر؛ علاوه بر آن، افراد عینکی باید با مشکلاتی که در حین استفاده از هدست VR ایجاد می شوند نیز مقابله کنند؛ این شانس وجود دارد که آنها نتوانند عینک خود را به راحتی در داخل محوطه محصور جا دهند. برخی از این هدست ها توانایی اضافه کردن لنزهای نسخه ای را هم ارائه می دهند اما پس از استفاده، آن هدست خاص را نمی توان برای دیگران، بدون پیکربندی مجدد، عرضه کرد.

اپل در ثبت اختراعی که روز سه شنبه با عنوان «سیستم های عدسی قابل تنظیم» ارائه کرد، پیشنهاد می کند که عینک های هوشمند یا یک هدست به طور بالقوه می توانند لنزهای خود را برای اصلاح دید کابر تنظیم کنند. در واقع به زودی، سخت افزاری بدون نیاز به هر گونه تغییرات طولانی مدت برای راه اندازی مجدد و داشتن سرعت کافی برای تغییر لنز ها، قابل استفاده خواهد بود.

این سیستم همچنین می تواند از ردیابی چشم برای ارائه تنظیم پیشرفته تر به دید کاربر استفاده کند. به طور خاص، می تواند لنز را در نقطه ای تنظیم کند که با خط نگاه کاربر تداخل داشته باشد.

به نظر می آید اپل در حال حاضر در حال کار بر روی یک سری از دستگاه های نصب شده روی سر است که با یک هدست VR یا AR شروع می شود که احتمالا در سال ۲۰۲۲ راه اندازی می شود. پس از آن می توان توقع عینک های هوشمند با قابلیت های AR را داشت که با نام اپل گلس شناخته می شود و می تواند در سال ۲۰۲۵ رونمایی شود.

این اولین باری نیست که اپل اصلاح بینایی با لنزهای قابل تنظیم را در نظر دارد. در دسامبر ۲۰۲۰، با استفاده از لنزهای دارای مخازن سیال برای تنظیم ابعاد فیزیکی یک لنز در یک دستگاه، حق ثبت اختراع برای یک «دستگاه الکترونیکی با لنز قابل تنظیم» به آن اعطا شد.

در ژوئیه ۲۰۱۹، اپل یک حق ثبت اختراع برای یک “دستگاه واقعیت افزوده به تصاویر وارپ” اعطا شد که از حسگرهای تصویربرداری برای تنظیم یک تصویر در یک صفحه نمایش AR استفاده کرد. به جای ایجاد لنزهای ویژه، هدف این بود که به کاربرانی که نقاط کور در دید خود دارند اجازه دهیم تا هر آنچه را که در آن نقطه کور است، با تنظیم یک تصویر دیجیتال، محتویات اطراف آن منطقه آسیب دیده ببینند.

 ترجمه:مهتا حیدری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا