موبایل

عملکرد ضعیف دوربین سلفی آیفون ۱۲ پرو در رتبه بندی DxOMark

هفته‌ی گذشته گزارشی منتشر شد مبنی براینکه دوربین آیفون ۱۲ پرو توانست در رتبه‌بندی وب‌سایت DxOMark، در رده‌ی پنجم قرار بگیرد. امروز اما دوربین سلفی آیفون ۱۲ پرو بررسی شد و این محصول توانست با امتیاز ۹۸، در رتبه‌ی هفتم قرار بگیرد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از دیجی کالا؛ در حال حاضر در بین ۵ گوشی برتر از لحاظ دوربین در وب‌سایت DxOMark، اپل دو نماینده دارد. آیفون ۱۲ پرو مکس و آیفون ۱۲ پرو که به ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم قرار دارند. اگرچه آن‌ها هنوز هم فاصله‌ی زیادی تا پشت سر گذاشتن هواوی میت ۴۰ پرو، برترین محصول در این زمینه دارند، اما این بدان معنا نیست که کیفیت این گوشی‌ها در زمینه‌ی عکاسی پایین است.

دوربین سلفی آیفون ۱۲ پرو هم درست مانند دوربین اصلی این گوشی، نه بهترین است و نه می‌توان آن را ضعیف دانست. سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی با عملکردی بسیار خوب که پیشرفت‌ محسوسی هم به نسبت دوربین سلفی به‌کار رفته در آیفون ۱۱ پرو داشته و توانست امتیاز ۹۸ را از DxOMark دریافت کند. با این امتیاز، آیفون ۱۲ پرو از لحاظ عکاسی سلفی در رده‌ی هفتم قرار می‌گیرد. یعنی مشابه ایسوس زنفون ۶ و البته یک رتبه پایین‌تر از گلکسی نوت ۱۰ پلاس با امتیاز ۹۹.

اما نحوه‌ی امتیازگیری آیفون ۱۲ پرو در این بخش به این صورت بوده که در زمینه‌ی عکاسی ۱۰۱ و در فیلم‌برداری هم ۹۳ امتیاز کسب شده. این دوربین ۱۲ مگاپیکسلی که از گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد، سنسوری به بزرگی ۱/۳.۶ اینچ دارد که توانسته به نسبت پرچم‌دار سال گذشته‌ی اپل، عملکرد بسیار بهتری از خود به نمایش بگذارد.

عملکرد ضعیف دوربین سلفی آیفون ۱۲ پرو در رتبه بندی DxOMark

به گفته‌ی DxOMark، دوربین سلفی آیفون ۱۲ پرو در نوردهی روی صورت سوژه، نمایش جزئیات در شرایط عادی، ایجاد افکت بوکه، گستره‌ی دینامیکی و ویژگی‌هایی از این دست، عملکرد رضایت‌بخشی داشته. از طرفی در رابطه با نقاط ضعف آن هم می‌توان به وجود نویز کم در پس زمینه در شرایط عادی اشاره کرد که البته در محیط‌هایی با نور کم، شدت آن افزایش پیدا می‌کند. همچنین سیستم فوکوس ثابت آن هم نمی‌تواند سوژه‌هایی که در فواصل دور قرار گرفته‌اند با وضوح و کیفیت قابل قبول به نمایش بگذارد.

در بخش ویدیو، آیفون ۱۲ پرو توانست در تعادل رنگ سفید، نمایش جزئیات و کنترل افکت‌های مصنوعی تصویر، عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد. لازم به ذکر است دوربین سلفی این محصول می‌تواند در وضوح ۴K و با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. به صورت کلی، عملکرد آیفون ۱۲ پرو در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری، چه با دوربین اصلی و چه با دوربین سلفی، بسیار خوب ارزیابی می‌شود و دقیقا همان چیزی را شاهد بودیم که از اپل انتظار می‌رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا