فناوری اطلاعات

ضرورت حل مشکلات پلتفرم‌های بومی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت حل مشکلات پلتفرم‌های برخط کشور و لزوم توجه ویژه به آن‌ها در جهت توسعه و افزایش کیفیت ارائه خدمات به مردم تأکید کرد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیزدهمین جلسه کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال ذیل کارگروه ویژه دیجیتال با محوریت مشکلات و موانع پلتفرم‌های ارائه‌دهنده خدمات بیمه برخط و پیشنهاد ارائه‌شده توسط بیمه مرکزی برای راه‌اندازی سوئیچ بیمه مرکزی و با حضور دستگاه‌های عضو در محل جلسات ساختمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

عیسی زارع‌پور -رئیس کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال- بر ضرورت حمایت کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دولت از شکل‌گیری پلتفرم‌های بومی خدمات‌رسان در همه حوزه‌ها در کشور و نیز حل مشکلات آنان برای توسعه و بهبود کیفیت خدمات‌رسانی آنها به مردم تاکید کرد.

وی افزود: موضوعاتی نظیر دایر بودن دفاتر کارگزاری یا نمایندگی‌های فروش که به‌شکل سنتی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه صنعت بیمه به مردم ارائه خدمت می‌کنند، نباید مانع از ارائه خدمات صحیح برخط و الکترونیکی به مردم و به‌تبع آن محروم شدن طیف وسیعی از مردم از خدمات باکیفیت پلتفرم‌های برخط ارائه خدمات بیمه‌ای در کشور شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مقاومت همیشگی حوزه‌های سنتی در برابر ارائه خدمات نوین توسط پلتفرم‌ها گفت: باید ضمن در نظر گرفتن منافع بیمه‌های تجاری و محوریت نظارت و تنظیم‌گری بیمه مرکزی، موضوعاتی مانند ایجاد رقابت، بهبود کیفیت و توسعه دسترسی به این سرویس‌ها نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، چندی پیش در جلسه شورای‌ عالی فضای مجازی و در بررسی حوزه‌های زیرساختی نیز اعضای این شورا تصمیم گرفتند ارائه خدمات دولت روی شبکه‌های پیام‌رسان داخلی افزایش یابد. بر این اساس با توجه به افزایش کاربران شبکه‌های پیام‌رسان داخلی در ماه‌های اخیر مقرر شد ارائه خدمات دیجیتال دولتی روی این شبکه‌ها افزایش یابد و خدماتی از قبیل مرورگرهای داخلی و موتورهای جست‌وجوی داخلی نیز راه‌اندازی شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا