تکنولوژی

صباایده مالک جدید پلتفرم سینماتیکت

هلدینگ صباایده مالک برندهای آپارات، فیلیمو و صباویژن که تا پیش از این بخشی از سهام سینماتیکت را در اختیار داشت، با کامل کردن سبد سهام خود از این پلتفرم فروش آنلاین بلیط سینما، مالک صد در صدی آن شد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از روابط عمومی صباایده ضمن اعلام این خبر تاکید کرده که این هلدینگ با سابقه ۱۵ سال فعالیت در کسب و کارهای فناورانه و با فعالیت تخصصی در دو حوزه VOD و UGC، یکی از قدیمی ترین بازیگران صنعت محتوا با تمرکز بر فضای آنلاین محسوب می شود.

صبا ایده که تا پیش از این ۴۵ درصد از سهام سینما تیکت را در اختیار داشت، با هدف حمایت بیشتر از کسب و کارهای مرتبط با زمینه فعالیتش، اقدام به خرید باقی مانده سهام سینماتیکت کرده است. سینماتیکت اولین سامانه فروش آنلاین بلیط سینما است که هرچند حواشی پیرامون انحصارطلبی در سالهای اولیه کار آن وجود داشت ولی در ماه‌های اخیر این سدها شکسته شده و حالا بر اساس شنیده‌ها آقای ترکیان که شایعات تایید نشده‌ای مبنی بر قوم و خویش بودن او با مدیر عامل سینما شهر به گوش می‌رسید از مدیریت مجموعه کنار گذاشته شده است. با تغییر کادر مدیریت این تیم، به نظر می‌رسد سینماتیکت آینده روشن‌تری را برای خود اتخاذ کرده است.

از اهداف دیگر صبا ایده بر اساس بیانیه‌ای که منتشر ساخته برای این سرمایه گذاری تحول در حوزه بلیط فروشی آنلاین سینما، ایجاد رونق در بازار بلیط فروشی آنلاین با هدف حمایت از سینماها و سینماداران، توسعه دانش فنی و زیرساختی سامانه بلیط فروشی در حوزه فرهنگ و هنر، نزدیک کردن بیشتر فضای آفلاین و آنلاین سینما و نیز رقم زدن چشم اندازهایی برای بهبود خدمات محتوایی در آینده سینمای ایران است.

سینماتیکت نیز پلتفرمی با سابقه هشت سال حضور در صنعت سینما ایران است که به عنوان قدیمی‌ترین و اولین سامانه فروش آنلاین بلیط سینما شناخته می‌شود. صبا ایده در بیانیه خبری خود ذکر کرده که «امیدوار است با حمایت‌های مالی و معنوی از استارتاپ در حال رشد سینماتیکت و با اشتراک گذاری دانش تخصصی که در طول سال‌ها کسب و کار فناورانه به دست آورده، در ادامه این همکاری نوآوری‌هایی را در صنعت سینما ایران و به ویژه فضای آنلاین رقم بزند.»

مالکیت سینما تیکت در اختیار صبا ایده قرار گرفته و این موضوع می‌تواند منجر به همکاری‌های زیادی بین سینماتیکت و یک VOD همچون فیلیمو و یا سایتی مانند آپارات باشد و باید دید که آیا ممکن است روزی مانند سرویس‌های بین‌المللی چون نت فلیکس، فیلمی در این پلتفرم‌ها نیز همزمان با اکران سینماها به نمایش دربیاید یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا