تکنولوژی

شکایت تسلا از کارمند سابق خود

تسلا از الکساندر یاتسکوف مهندس سابق خود به جرم سرقت اطلاعات محرمانه در خصوص فناوری ابر رایانه این شرکت به نام «پروژه Dojo» شکایت کرده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر؛ به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، در نسخه به دست آمده از این شکایت، تسلا یاتسکوف را به دانلود اطلاعات در دستگاه های شخصی اش و امتناع از باز پس دادن آنها متهم کرده است. همچنین این شرکت ادعا می کند کارمند مذکور در رزومه خود درباره سابقه و مهارت هایش دروغ گفته است.

فرد مذکور از ژانویه سال جاری میلادی به عنوان مهندس گرمایشی در تسلا فعالیت خود را آغاز و به طراحی سیستم های خنک کننده Dojo کمک کرد.

Dojo در حقیقت رایانه آموزش شبکه عصبی تسلا است که وظیفه پردازش مقادیر زیادی از داده هایی را دارد که برای آموزش نرم افزار هوش مصنوعی خودروهای خودران این شرکت به کار می رود. براساس شکایت تسلا، یاتسکوف به اطلاعات سیستم خنک کردن Dojo وهمچنین دیگر داده های محرمانه مربوط به پروژه دسترسی داشته است.

خودروساز آمریکایی ادعا می کند تمام مهندسان یک توافقنامه عدم افشا امضا می کنند و براساس آن اجازه ندارند داده های محرمانه درباره Dojo را فاش یا ذخیره کنند.

همچنین تسلا در شکایتنامه ادعا می کند یاتسکوف هنگام پرسش درباره این وضعیت اعتراف کرد اطلاعات محرمانه را روی دستگاه های شخصی اش ذخیره کرده است. تسلا از ۶ آوریل ۲۰۲۲ میلادی به وی مرخصی اداری داد و از او خواسته شد تا دستگاه هایش را تحویل دهد تا هرگونه اطلاعات سرقت شده، بازیابی شود اما یاتسکوف یک لپ تاپ جعلی در اختیار تسلا قرار داد تا هرگونه شواهد و مدارکی علیه خود را مخفی کند.

در لپ تاپ مذکور هیچ یک از اطلاعات مورد نظر یافت نشد. این مهندس در دوم ماه می از سمت خود استعفا داد. تسلا از یاتسکوف برای جبران خسارت و خسارت نمونه شکایت می کند و همچنین به دنبال حکم دادگاه است که یاتسکوف را مجبور به بازگرداندن اطلاعات طبقه بندی شده کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا