تکنولوژی

شرکت‌های دانش‌بیان کمک هزینه «عارضه‌یابی» می‌گیرند

شرکت‌های دانش بنیان و فناور ممکن است در مسیر کاری خود با مشکلات جدی مدیریتی مواجه شوند، این شرکت‌ها می‌توانند تا سقف 70 درصد هزینه‌ها از خدمات عارضه‌یابی بهره‌مند شوند. این خدمت به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با دریافت کمک تخصصی بر مشکلات مدیریتی پیروز شوند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ خدمت عارضه‌یابی همانگونه که از نام آن مشخص است به شرکت‌هایی که در خط تولید یا در زمینه مدیریت و منابع انسانی دچار مشکل شده‌اند کمک می‌کند تا مشکلات را ریشه‌یابی کنند و با دریافت مشاوره‌های تخصصی بر این مشکلات پیروز شوند.

گاهی لازم است تا مشاورین و متخصصین از بیرون از شرکت، این مشکلات را بررسی کنند تا بتوانند راه حل‌های درست برای حل آنها ارائه کنند. به این خدمات عارضه‌یابی گفته می‌شود. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش کرده است تا با ارئه مشاوره‌های تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان را به سمت بهره‌گیری از روش‌های نوین مدیریتی هدایت کند.

صندوق نوآوری و شکوفایی نیز، خدمات مشاوره‌ای و عارضه‌یابی را با بهره‌مندی از تیم مشاوران متخصص خود تا سقف 70 درصد هزینه به شرکت‌های دانش بنیانی که به هر دلیل به ورشکستگی نزدیک بوده و با مشکلات جدی مدیریتی مواجه‌ شده‌اند ارائه می‌دهد. در واقع 70 درصد هزینه مشاوران و دیگر هزینه‌های جاری خدمات عارضه‌یابی از سوی این صندوق تقبل شده است تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند بر مشکلات خود غلبه کنند.

ارائه کمک تخصصی برای غلبه بر مشکلات

هدف از ارائه خدمت عارضه‌یابی به شرکت‌های دانش‌بنیان پیش از هر چیز، رفع ضعف‌های مدیریتی است. بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان، تیم‌های فنی بسیار قوی دارند و حول ایده‌ای فنی و مهندسی شکل گرفته‌اند. این شرکت‌ها عمدتاً در جنبه‌های مدیریتی ضعف‌هایی دارند که رفع آن‌ها از توان تیم‌های داخلی شرکت خارج است.

در راستای کمک به شرکت‌های دانش ‌بنیان برای شناسایی نقاط قوت، ضعف و چالش‌های مدیریتی خود و دریافت مشاوره‌های اثربخش و آشنایی با راهکارهای مناسب برای رفع این چالش‌ها، صندوق نوآوری و شکوفایی با استفاده از ظرفیت و توان کارگزاران خصوصی، اقدام به ارائه خدمات عارضه‌یابی کرده است.

کارگزاران صندوق در این حوزه، بر اساس مدل‌های عارضه‌یابی بومی، فرایندهای مختلف سازمان از جمله مدیریت راهبردی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت بازاریابی و فروش را با استفاده از معیارهایی جامع، ارزیابی می‌کنند و نقاط قوت‌ و ضعف‌ شرکت را شناسایی می‌کنند. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاع  و ثبت نام به سامانه اینترنتی Ghazal.inif.ir  مراجعه کنند.

Related Articles

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button