موبایل

رونمایی شیائومی از گوشی‎‌های Redmi Note 11 Pro و Pro 5G

پس از انتشار انبوهی از عکس‎‌ها، اطلاعات و مشخصات در مورد گوشی‎های سری ردمی نوت 11، امروز شرکت شیائومی هر 4 محصول این خانواده را با اسامی ردمی نوت 11 نسخه گلوبال، ردمی نوت 11S، ردمی نوت 11 پرو و ردمی نوت 11 پرو 5G معرفی کرد؛ گوشی‎هایی بسیار خوش قیمت و با مشخصات قابل توجه که شاید بتوان از همین حالا سهم بازار بالا و درصد موفقیت قابل توجهی را برای آنها متصور شد. در ادامه با هم به معرفی دو عضو نسخه Pro این خانواده می‎پردازیم.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ اگرچه شیائومی چندی پیش نسخه مخصوص چین گوشی Redmi Note 11 Pro را معرفی کرده بود ولی در همان زمان نیز اعلام شد که نسخه جهانی این گوشی به همراه اعضای دیگر خانواده‌اش به زودی معرفی می‎شوند. حالا این محصولات جدید بزرگترین تولیدکننده گوشی‎های اقتصادی دنیا معرفی شده که تنها تفاوت آنها با مدل قبلی در مشخصات تراشه پردازشی است.

شیائومی برای گوشی ردمی نوت 11 پرو 5G تراشه پردازشی Snapdragon 695 را در نظر گرفته که نسخه بروز شده و 6 نانومتری از تراشه SD690 است. این گوشی همچنین با دو نسخه حافظه رم 6 یا 8 گیگابایت از نوع LPDDR4X و حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایتی از نوع UFS 2.2 روانه بازار خواهد شد.  در نظر داشته باشید که هر دو نسخه از شکاف سیم‎‌کارت هیبریدی استفاده می‎کنند که به کاربران اجازه استفاده از دو سیم کارت یا یک سیم‎کارت در کنار کارت حافظه میکرو اس دی را می‎دهد.

شیائومی ‎‌ Redmi Note 11 Pro و Pro 5G

در آن سوی میدان شیائومی برای کاربرانی که در مناطق بدون پوشش 5G زندگی می‎کنند محصول دیگری را در نظر گرفته که Redmi Note 11 Pro (4G) نام دارد. این گوشی در بخش پردازشی با نسخه قبلی متفاوت بوده و از مدیاتک Helio G96 که تراشه‎‌ای 12 نانومتری با پردازنده هشت‌‎هسته‌‎ای شامل دو هسته پرقدرت Cortex-A76 استفاده می‌کند بهره خواهد برد. در نظر داشته باشید که از دید نسل هسته‌‎های پردازشی، این هسته‎‌های فاصله‌ی زیادی با هسته‌های پردازشی برپایه Cortex-A78 دارند که در SD695 به کار رفته‌اند.

اگر بحث تراشه و قدرت پردازشی را کنار بگذاریم، باقی مشخصات دو گوشی شبیه به هم است. نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با رزولوشن 1080p و نسبت تصویر 20:9 که نرخ بروزرسانی 120 هرتز داشته و نرخ پایش لمس 360 هرتز را ارائه می‎کند شاید جذاب‎ترین بخش این دو دستگاه باشد. البته شیائومی اعلام نموده که این نمایشگر از فضای رنگ DCI-P3 نیز به صورت کامل پشتیبانی کرده و نور زمینه آن در حال نرمال به 700 نیت و در حالت بیشینه به 1200 نیت می‎‌رسد. برای محافظت از نمایشگر نیز شیشه کورنینگ گوریلا گلاس 5 به کار رفته و در کنار آن کسب گواهینامه IP53 به معنای مقاومت دستگاه در برابر نفوذ آب به صورت قطرات باران یا اسپری خواهد بود.

شیائومی ‎‌ Redmi Note 11 Pro و Pro 5G

شیائومی برای بخش دوربین دستگاه نیز سنسورهای سامسونگ ISOCELL HM2 با رزولوشن 108 مگاپیکسل را در نظر گرفته که قابلیت تجمیع پیکسل 9 به یک را داشته و می‎توانند پیکسل‌هایی به بزرگی 2.1 میکرون را ایجاد کنند. در واقع با استفاده از این سنسور به صورت پایه امکان بزرگنمایی 3 برابری وجود خواهد داشت که در آن نیاز به هیچ لنز اضافی دیگری نیز نیست.

سنسور دوم در این گوشی 8 مگاپیکسل بوده که لنز اولترا واید پیش روی آن اجازه ثبت تصاویری با میدانی به گشودگی 118 درجه را خواهد داد. سومین سنسور دستگاه نیز 2 مگاپیکسل رزولوشن داشته و لنز ماکرو را پیش روی خود می‌بیند. البته شیائومی برای نسخه 4G این گوشی یک سنسور چهارم 2 مگاپیکسلی برای عملکرد عمق میدان نیز در نظر گرفته که شاید بود و نبود آن تأثیر چندان شگرفی در عملکرد دستگاه نداشته باشد.

شیائومی ‎‌ Redmi Note 11 Pro و Pro 5G

در بخش دوربین جلو هر دو دستگاه به سنسور 16 مگاپیکسلی مجهز شده‎اند که به صورت حفره‎ای در داخل نمایشگر جای گرفته است. برای سنسور اثر انگشت دستگاه نیز بخش کناری و تجمیع با دکمه پاور در نظر گرفته شده است. دیگر امکانات جانبی دو دستگاه شامل درگاه 3.5 میلی‎متری هدفون و اسپیکرهای استریو به همراه NFC، فرستنده مادون قرمز، وای فای نسخه 5 و بلوتوث 5.1 خواهند بود.

به عنوان منبع ذخیره انرژی شیائومی یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی را برای دو گوشی در نظر گرفته و آنها را همراه با سیستم شارژ سریع 67 واتی عرضه نموده است. این شارژ می‎توان باتری دستگاه را تنها ظرف 15 دقیقه تا 50 درصد شارژ کند. خبر خوب دیگر این است که شیائومی شارژ اورجینال و کابل مربوط را در بسته بندی دستگاه قرار می‎دهد و مانند بسیاری شرکت‎ها و مدل‎ها نیاز به پرداخت هزینه اضافه‎ای برای این دو بخش نخواهد بود.

شیائومی ‎‌ Redmi Note 11 Pro و Pro 5G

شیائومی عرضه این دو گوشی را از کمتر از ده روز دیگر آغاز خواهد کرد که برای نسخه پرو قیمت‎های 300 و 350 دلار برای نسخه‎های 6/64 و 8/128 گیگابایتی در نظر گرفته شده است. برای نسخه Pro 5G قیمت‎های در نظر گرفته شده برای همین ظرفیت‎های حافظه به ترتیب 330 و 380 دلار خواهد بود.

به عنوان یک مقایسه سریع باید گفت که سال گذشته شیائومی نسخه مخصوص گوشی Note 10 Pro 5G را عرضه نکرده بود و به جای آن Note 10 Pro با تراشه SD732، نمایشگر مشابه مدل امسال ولی با نور زمینه ضعیف‎تر، ترکیب دوربین مشابه و باتری 5020 میلی‌‎آمپر ساعتی را عرضه کرد که با باتری 33 واتی شارژ می‎شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا