تکنولوژی

شبکه کارگزاران صادراتی محصولات دانش‌بنیان ساماندهی می‌شود

مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، برای ساماندهی شبکه کارگزاران صادراتی محصولات دانش‌بنیان؛ اقدام به جذب مجموعه‌ها، تیم‌ها و افراد فعال در این حوزه کرده است.

معاونت علمی، در نظر دارد به منظور معرفی محصولات تولیدی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به بازارهای جهانی و همچنین توسعه صادرات این محصولات، ساماندهی شبکه کارگزاران صادراتی محصولات دانش‌بنیان را در اولویت قرار دهد.

در واقع صادرات نیازمند یک راهبرد و برنامه‌ریزی حساب شده ‌است که شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل محدودیت‌های موجود نمی‌توانند تمامی منابع مورد نیاز برای اداره فعالیت‌های صادراتی خود را تامین کنند، چرا که این شرکت‌ها با توجه به نقش ‌تاثیرگذاری که در رشد و توسعه فناوری کشورها دارند باید متمرکز بر توسعه کسب و کار داخلی‌شان باشند.

بنابراین حضور واسطه‌های صادراتی و شرکت‌های مدیریت صادرات بهترین راه ورود و تثبیت حضور در بازارهای بین‌المللی محسوب می‌شوند. از آنجائیکه تمامی منابع این شرکت‌های تخصصی به صادرات تخصیص می‌یابد کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان در این زمینه بسیار قابل توجه است. بر همین اساس کارگزارانی برای کمک به شرکت‌های توانمند صادراتی انتخاب می‌شوند تا در این مسیر یاریگر مجموعه‌های دانش‌بنیان و فناور برای ورود به بازارهای جهانی باشند.

مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در اقدامی جدید در نظر دارد تعداد این کارگزاران را افزایش دهد. بنابراین از شرکت‌های دارای توانمندی صادراتی، تجار و شرکت‌های مدیریت صادرات دعوت کرده است تا برای ثبت‌نام و اعلام آمادگی خود اقدام و به این آدرس مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا