فناوری اطلاعات

شبکه ملی اطلاعات خدمات پرسرعت، مستقل و امن به مردم ارائه می‌دهد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اجرای شبکه ملی اطلاعات حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته و هدف این است که شبکه‌ای پرسرعت، باکیفیت، مستقل و امن را در گستره جغرافیایی ایران فراهم شود تا انواعی از خدمات پرسرعت و باکیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایرنا، عیسی زارع‌پور پس از حضور در نشست مشترک کمیسیون‌های صنایع و معادن و فرهنگی مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: امروز جلسه مشترک کمیسیون‌های صنایع و معادن و فرهنگی برگزار شد و به دغدغه نمایندگان مجلس درباره میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات، اقدامات وزارت ارتباطات و دستگاه‌های مرتبط برای حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی و حل مشکل ارتباطات پاسخ داده شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در راستای اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی، اجرای شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت فضای مجازی کشور از ابتدای دولت در دستور کار قرار گرفت و اکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است؛ هدف این است که شبکه‌ای پرسرعت، باکیفیت، مستقل و امن را در گستره جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران با سرعت‌های چند صد مگابیت بر ثانیه برای مردم فراهم شود تا بر روی آن انواعی از خدمات پرسرعت و باکیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

زارع‌پور با بیان اینکه تمام سرورها و خدمات داخلی کشور به صورت ۱۰۰ درصدی در حال فعالیت است، گفت: ما ظرفیت‌های داخلی بسیار خوبی در همه بخش‌ها داریم، در حالیکه پلتفرم‌های آمریکایی در بسیاری از کشورهای اروپایی، موضوعات خرید و فروش، جابه جایی مسافر و… را در برگرفته‌اند. ما امروز ظرفیت‌های بومی خودمان را داریم که در حال کار هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا