فناوری اطلاعات

سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران برگزار می شود

ثبت نام برای حضور در سیزدهمین جشواره وب و موبایل ایران تا ۳۰ آبان ماه انجام می شود و داوری آثار شرکت کننده در این جشنواره از اول آذرماه آغاز می شود.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از دبیرخانه جشنواره وب و موبایل ایران، ثبت نام آثار در سیزدهمین دوره این جشنواره که از هفته گذشته آغاز شده است تا ۳۰ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

ثبت‌نام سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها مطبق روال سال‌های گذشته به صورت آنلاین خواهد بود و علاقه‌مندان برای شرکت در این رقابت می‌توانند با مراجعه به سایت www.iwmf.ir سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خود را برای حضور در این رقابت ثبت‌نام کنند و از دسته بندی و گروه بندی آثار در ۵ شاخه محتوا و خبری، سازمانی و اطلاع رسانی، کسب و کار، بازی و سرگرمی و گروه های ویژه اطلاع یابند.

پس از پایان مهلت ثبت نام که ۳۰ آبان ماه درنظر گرفته شده است، سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها توسط کمیته پذیرش مورد بررسی قرار خواهند گرفت و پس از تایید اولیه به صورت رسمی در جشنواره شرکت داده خواهند شد. پس از آن نیز این سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها می‌توانند با قرار دادن کد رای‌گیری مردمی در سایت خود در بخش رای‌گیری مردمی و انتخاب بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فارسی از دیدگاه مردم، شرکت کنند.

داوری جشنواره وب و موبایل ایران از اول آذر ماه آغاز خواهد شد و تمام مدیران کسب‌وکار و همچنین توسعه‌دهندگان وب و موبایل ایران می‌توانند در داوری مرحله اول انتخاب بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ایران مشارکت کنند.

داوری جشنواره وب و موبایل ایران هر ساله در سه مرحله با مشارکت بیش از ۳۰۰۰ نفر از فعالین این صنعت به صورت آنلاین برگزار می‌شود و برندگان جشنواره در پایان سال اعلام خواهند شد.

این جشنواره با حمایت اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، سازمان نظام صنفی رایانه ای و ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان، ستاد اقتصاد دیجیتال و ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و نیز سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران برگزار می شود.

شایان شلیله بنیان گذار جشنواره وب و موبایل ایران در این باره گفت: ۴ سال گذشته سال‌های سختی بر اکوسیستم‌ استارت‌آپی کشور بوده و ما به امید گشایش سال بعد نشسته ایم. اما جالب اینکه این سختی هر ساله برای ما تبدیل به یک شیرینی در روز اختتامیه جشنواره می‌شود. جشنواره‌ای که در آن بازنده و برنده، همه با هم تصمیم داریم این اکوسیستم را منسجم‌تر و محکم‌تر بسازیم و امید داریم که تلاش‌های ما بی‌نتیجه نخواهد ماند و این روزهای سخت تمام خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه هر ساله تمام بخش‌های جشنواره، به صورت آنلاین برگزار می‌شد، شیوع بیماری کرونا در مراحل ثبت‌نام و داوری تاثیر و یا خللی ایجاد نکرده است و فقط ما شاهد تغییرات اجرایی در مراسم اختتامیه و نحوه اعلام برندگان خواهیم بود.

سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران برگزار می شود

شلیله ادامه داد: در سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران، ثبت نام در برخی گروه ها از جمله گروه‌های سازمانی و اطلاع رسانی نسبت به سال گذشته با تغییراتی همراه است. به این معنی که از این پس شرکت‌کنندگان در گروه‌های «شرکت‌ها و موسسات خصوصی»،‌ «شرکت‌های طراحی وب و سئو»، «وب سایت‌های شخصی»،‌ «بانک و بیمه و شرکت‌های بورسی»، و «تامین‌کنندگان اینترنت و زیرساخت»، برای شرکت در جشنواره باید مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به صورت آنلاین پرداخت کنند.

وی گفت: دلیل این تغییر نیز این است که بتوانیم از نظر کیفی و همینطور حقوق مالکیت فکری در برخی شاخه‌ها نظارت بیشتری داشته باشیم. برای مثال در شاخه سازمانی و اطلاع‌رسانی، هرساله آثار زیادی با استفاده از قالب‌ها و سرویس‌های رایگان آماده یا با اتصال دامنه به سرویس های بلاگ اقدام به ایجاد وبسایت کرده و با شرکت این آثار در جشنواره باعث افزایش تعداد آثار کم‌کیفیت در این گروه می‌شدند و چالش‌های زیادی را در پروسه داوری ایجاد می‌کردند. البته این امر در اکثر جشنواره‌های دنیا اتفاق می‌افتد. ما شرایط سخت‌تری برای برخی گروه‌ها اعمال کرده‌ایم تا کنترل کیفیت کسب و کارهای حاضر در گروه‌های فوق بهتر انجام شود. البته برندگان و کاندیدهای سال های گذشته در این گروه‌ها، برای شرکت در سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد.

وی ادامه داد: اضافه شدن هزینه ثبت‌نام برای گروه های مربوط به شاخه اطلاع رسانی هیچ تاثیری روی شاخه های دیگر ندارد و کسب و کار ها آنلاین و استارت‌آپ ها چه در قالب سایت و چه در قالب اپلیکیشن می توانند به صورت کاملا رایگان در شاخه کسب و کار و یا محتوا شرکت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا