تکنولوژی

تامین مالی در صندوق های پژوهش و فناوری تسهیل شده است

با دستگاه های اجرایی کشور برای برقراری ارتباط بین شرکت های دانش بنیان ارتباطاتی برقرار شده است و بعضی از دستگاه ها مانند وزارت نفت اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است این ارتباط با وزارت نیرو کمتر بوده و برای برگزاری دیدار با مدیران عامل شرکت های بزرگ مانند توانیر با انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی و سندیکای صنعت برق ایران همکاری خواهیم کرد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، دکتر علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در دیدار با اعضای دانش بنیان انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی و سندیکای صنعت برق ایران صبح امروز، به اهداف و برنامه های صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و گفت: ماموریت ما توسعه بازار شرکت های دانش بنیان است که شرایط تحریمی، فرصت مناسبی برای تحقق این امر ایجاد کرده است. وجود تشکل ها برای فعالین این حوزه کارآمد است و کمک می کنند تا با صنعتگران ارتباط نزدیک برقرار شود و در جهت رفع نیاز آنها خدمات ارائه شود.

دکتر وحدت عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی را در یک سال گذشته با ادوار گذشته مقایسه کرد و گفت: عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه توسعه اکوسیستم نوآوری نسبت به پنج سال گذشته قابل توجه بود بطوریکه میزان پرداختی به شرکت های دانش بنیان در یک سال گذشته ۱.۵ برابر افزایش یافته است. همچنین ضمانت نامه های بانکی صادر شده در یک سال گذشته نیز ۱۸ برابر شده است.

وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی از سال گذشته تاکنون ۸۵ میلیارد تومان بوده و تا آخر سال جاری به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان هم خواهد رسید. پیش بینی می شود که این میزان در سال آینده نیز افزایش یابد. علاوه بر آن هر شرکت دانش بنیان می تواند سالانه ۲۰۰ میلیون تومان از خدمات واحد توانمند سازی صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد ویژگی ها و خدمات قابل ارائه در صندوق های پژوهش و فناوری اظهار کرد : صندوق های پژوهش و فناوری برای رفع نیازهای مالی شرکت های کوچک و منطقه ای با ۱۰ برابر سرمایه تامین مالی شدند و  بطور مستمر ارزیابی می شوند و تاکنون نزدیک به ۴۰ صندوق مجوز داده شده است و تعدادی نیز لغو امتیاز شده اند.

وی در ادامه در مورد صندوق های مرتبط با صنایع اشاره کرد و افزود: صندوق پژوهش و فناوری برق و انرژی جزو یکی از صندوق های خوب است که در حال اصلاح فرایند و بهبود عملکرد است. صندوق های پژوهش و فناوری تقویت خواهند شد. شما نیز از این صندوق ها تقاضا کنید تا افزایش سرمایه اتفاق بیفتد

دکتر وحدت ضمن اشاره به همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با وزارت نیرو گفت: با دستگاه های اجرایی کشور برای برقراری ارتباط بین شرکتهای دانش بنیان ارتباطاتی برقرار شده است و بعضی از دستگاهها مانند وزارت نفت اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است این ارتباط با وزارت نیرو کمتر بوده اما در حال حاضر دو کیس برای تعیین تکلیف به وزارت نیرو معرفی شده است و شرایط ارتباط بیشتر بین نمایندگان انجمن با مدیران عامل توانیر و وزارت نیرو نیز ایجاد و چند کیس مشخص را پیگیری خواهیم کرد.

وی بازیگران سرمایه گذاری و ارتقا اقتصاد دانش بنیان را صندوق های جسورانه بورسی و صندوق های پژوهش و فناوری معرفی کرد و گفت: کل سرمایه صندوق های جسورانه بورسی در اکوسیستم نوآوری 75 میلیارد تومان بوده است اما با ورود و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی پیش بینی می کنیم که میزان سرمایه گذاری این صندوق ها بیشتر شود. از سرمایه گذاری های صندوق جسورانه بورسی بدون دخالت در ارزیابی از یک چهارم تا 4 برابر سرمایه گذاری را تامین خواهیم کرد که این مدل یکی از روش های مرسوم در دنیا و از جنس محرک سرمایه گذاری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا