فناوری اطلاعات

سنسوری ناشناخته در مک بوک پرو ۱۶ اینچی

به گزارش البرز فاوا نیوز؛ اپل اخیرا از مک بوک پرو ۱۶ اینچی جدید خود رونمایی کرده است. این لپ تاپ علاوه بر داشتن صفحه‌ای بزرگ‌تر، اسپیکرهایی قدرت‌مندتر و مهم‌تر از همه کیبورد جادویی جدید با مکانیزم آشنای قیچی، ظاهرا سنسور زاویه درب لپ تاپ هم تو این مک بوک ۲۴۰۰ دلاری پیدا می‌شود.

در ابتدا وب سایت مک رومزر (Macrumors) از وجود چنین سنسوری در یکی از اسناد مربوط به تعمیرات مک بوک پرو ۱۶ اینچی خبردار شد. این وب سایت برای کالبد شکافی به معروف‌ترین سایت این کار یا همان iFixit مراجعه کرد تا دل و روده این لپ تاپ را بیرون بریزد و وجود چنین سنسوری را تایید کند. وب سایت iFixit هم نزدیک درب این لپ تاپ، یک آهنربا و یک پیکان که میزان قطبیده بودن را نشان می‌دهد، پیدا کرد.

این سنسور، به طور خاص اندازه زاویه درب مک بوک نسبت به بدنه آن را شناسایی می‌کند، iFixit هم عقیده دارد که این سنسور، تاریخچه‌ای از میزان زاویه باز شدن درب مک بوک پرو ۱۶ اینچی در اختیار این شرکت می گذارد تا در آینده بتواند از وقوع وقایعی مانند فلکس گیت (Flexgate) جلوگیری کند.

با این حال تا خود اپل در رابطه با این سنسور مرموز چیزی نگوید، نمی‌توان گفت که دقیقا چه کاربردی برای آن وجود دارد. با این حال مک رومرز در اسناد مربوط به تعمیرات این مک بوک دیده است که برای تعمیر این لپ تاپ حتما نمایشگر و سنسور جدید زاویه درب آن باید کالیبره شوند. تنها پس از کالیبره شدن این سنسور و نمایشگر است که می‌توان تعیمر مک بوک پرو ۱۶ اینچی را تمام کرد، در نتیجه می‌توان متصور شد که اپل به این سنسور نگاهی ویژه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا