فناوری اطلاعات

سقوط ارزش سهام توئیتر پس از تعلیق دائم حساب کاربری ترامپ

پس از آنکه توئیتر حساب کاربری دونالد ترامپ را برای همیشه تعلیق کرد، ارزش سهام آن در بورس ۱۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان بی سی، روز گذشته در نخستین روز فعالیت بورس پس از تعلیق دائمی حساب کاربری دونالد ترامپ در توئیتر، ارزش سهام این شرکت ۱۲.۳ درصد سقوط کرد.

به نوشته بیزینس اینسایدر، چنین کاهش ارزشی معادل کم شدن ۵ میلیارد دلار از سرمایه بازار توئیتر است.

این درحالی است که پس از حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا، توئیتر روز جمعه اعلام کرد به دلیل ریسک تشدید خشونت‌ها حساب کاربری رئیس جمهور آمریکا را حذف کرده است.

اقدام توئیتر ممکن است به تجدید بحث و گفتگو برای لغو بخش ۲۳۰ قانون اینترنت آمریکا منجر شود. طبق این بخش از قانون، شبکه‌های اجتماعی مسئولیتی درباره پست‌های کاربران در پلتفرم هایشان ندارند.

پس از حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا، توئیتر نخست ۲۴ ساعت حساب کاربری دونالد ترامپ را تعلیق کرد اما پس از آنکه ترامپ دوباره توئیت هایی منتشر کرد و احتمال افزایش خشونت به وجود آمد، این شبکه اجتماعی رئیس جمهور آمریکا را برای همیشه تعلیق کرد.

پیش از این نیز توئیتر به پست‌های دونالد ترامپ واکنش نشان داده بود و در جریان کمپین برای انتخابات ریاست جمهوری به برخی از آنها برچسب‌هایی اضافه کرده بود.

این درحالی است که شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز نسبت به نقش ترامپ در حمله به کنگره واکنش نشان داده‌اند و فیس بوک تعلیق ۲۴ ساعته بر حساب کاربری دونالد ترامپ را به مدت زمان نامعینی تمدید کرد.

فیس بوک تصمیمی برای رفع مسدودیت حساب ترامپ ندارد

یکی از مدیران ارشد فیس بوک اعلام کرد هنوز تصمیمی برای رفع مسدودیت حساب کاربری ترامپ ندارد. همچنین ترامپ نمی تواند نسبت به تعلیق حساب کاربری اش به هیات نظارت فیس بوک اعتراض کند.

شریل سندبرگ مدیر بخش عملیات‌های فیس بوک روز گذشته اعلام کرد این شبکه اجتماعی هیچ تصمیمی برای رفع مسدودیت حساب‌های کاربری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ندارد.

سندبرگ طی یک سخنرانی در کنفرانس رویترز گفت: خوشحال است که فیس بوک حساب‌های کاربری ترامپ را مسدود کرده است.

به گفته او اگر ترامپ بخواهد نسبت به حذف محتوایی که منتشر کرده، تجدید نظر شود، باید از طریق هیأت نظارت اقدام کند. البته فیس بوک اعلام کرده ترامپ نمی‌تواند از این هیأت بخواهد درباره تعلیق حساب کاربری اش تجدید نظر کنند.

این مدیر ارشد فیس بوک در این باره افزود: این روند نشان می‌دهد رئیس جمهور بالاتر از قوانین ما نیست.

البته پیش از این مدیران ارشد فیس بوک قوانین پلتفرم را به طور کامل برای سیاستمداران اجرا نمی‌کردند و ادعا می‌کردند مردم حق دارند بیانیه‌های رهبران شأن را ببینند. اما در نهایت این شبکه اجتماعی در مواجهه با انتقادات مجبور شد تا موضعی اتخاذ کند و برچسب‌هایی به پست‌های رئیس جمهور اضافه کند.

چند ساعت پس از این سخنرانی، فیس بوک عبارت «دزدی را متوقف کنید» نیز ممنوع و اعلام کرد از این اصطلاح برای سازماندهی رویدادهایی استفاده شده که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را زیر سوال می‌برد و همزمان احتمال ایجاد خشونت را در بر دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا