کامپیوتر

سری جدید لپ تاپ های PureBook نوکیا معرفی شدند

اخیراً شرکت نوکیا در مراسم IFA 2022 در برلین آلمان سری جدید لپ تاپ‌های PureBook خود را در سه نسخه‌ی PureBook Fold، PureBook Lite و PureBook Pro رونمایی کرد که در ادامه به بررسی مشخصات این محصولات می‌پردازیم.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ در چند روز اخیر نمایشگاه IFA 2022 در شهر برلین کشور آلمان با شکوه و استقبال خوب مصرف‌کنندگان از تولیدکنندگان آغاز شد. کمپانی کهنه‌کار نوکیا نیز با عرضه لپ‌تاپ‌های سری PureBook، حضور خود را در نمایشگاه IFA 2022 رسمی کرد. این سری لپ تاپ‌های جدید نوکیا در سه نسخه‌ی Nokia PureBook Fold، Nokia PureBook Lite و Nokia PureBook  معرفی شدند.

نوکیا PureBook Fold دارای صفحه نمایشی 14 اینچی مانند PureBook Lite است، در حالی که PureBook Pro از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی بهره می‌برد. مدل‌های Fold و Lite مجهز به پردازنده‌ی کم‌مصرف Intel Pentium Silver N6000 هستند، در حالی که پردازنده‌ی PureBook Pro همان Intel Core i3 1220P است و به همین دلیل مقداری توان‌مندتر از دو لپ تاپ دیگر است.

از سوی دیگر همانطور که انتظار می‌رود لپ تاپ‌های PureBook Fold و PureBook Lite به دلیل تراشه‌ی ضعیف‌تری که دارند نسبت به PureBook Pro ارزان‌تر هستند. اما در هر صورت هر سه لپ تاپ جدید نوکیا بسیار ظریف و جمع‌وجور هستند و قابلیت حمل‌پذیری بالایی دارند.

این سه لپ‌تاپ دارای صفحه نمایش IPS LCD با رزولوشن FHD (1920 x 1080 پیکسل) و نرخ نو‌سازی 60 هرتز هستند و حداکثر روشنایی ‌آن‌ها نیز 250 نیت است. همانطور که گفته شد نمایشگر این محصولات تقریباً در هر سه نسخه یکسان است، اما نمایشگر لپ تاپ PureBook Fold همانطور که تا حدودی از نام آن می‌توان حدس زد، لمسی است.

سری نوکیا PureBook از اتصال بلوتوث 5.0 و WiFi 5 پشتیبانی می‌کند. همچنین این لپ‌تاپ‌ها دارای دو پورت USB-C 3.2، یک پورتUSB-A 3.2  و جک هدفون 3.5 میلی‌متری هستند. از دیگر ویژگی‌های محصولات جدید Nokia هم می‌توان به 8 گیگابایت حافظه رم، اسکنر اثر انگشت برای امنیت بیشتر و فضای ذخیره سازی قابل ارتقا آن‌ها اشاره کرد. به صورت پیش‌فرض مدل های Fold و Lite دارای 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD هستند در حالی که PureBook Pro دارای از 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی SSD بهره می‌برد.

لپ تاپ PureBook Lite وزنی در حدود 1.47 کیلوگرم دارد و از این رو کاربر به راحتی می‌تواند این لپ تاپ را با خود حمل کند. از سوی دیگر لپ تاپ PureBook Fold حدوداً 2.5 کیلوگرم وزن دارد و هم‌چنین PureBook Pro نیز 2 کیلوگرم است.

مدل  پیوربوک پرو دارای یک دوربین 2 مگاپیکسلی بوده و بدنه‌ی آن نیز آلومینیومی است. اما مدل‌های کوچک‌تر سری لپ‌تاپ‌های جدید نوکیا دارای یک دوربین 1 مگاپیکسلی و بدنه‌ی پلاستیکی هستند.

لپ تاپ PureBook Pro دارای یک باتری 57 وات ساعتی با قابلیت شارژ سریع 65 وات است و کیبورد آن نیز دارای نور پس‌زمینه سفید است. از سوی دیگر، مدل‌های Lite و Fold از یک باتری 38 وات ساعتی با فناوری شارژ سریع 44 وات بهره می‌برند؛ از این رو به گفته‌ی شرکت سازنده، این دو مدل می‌توانند با یک بار شارژ کامل، کاربر را تا 8 ساعت همراهی کنند.

سری نوکیا PureBook دارای سیستم عامل ویندوز 11 مایکروسافت هستند و یک سیستم چهار بلندگو در نسخه‌ی Pro و یک سیستم دو بلندگو در دو مدل دیگر تعبیه شده است. در حالی که تایید شده است که لپ‌تاپ‌های جدید در این ماه وارد بازار اروپا می‌شوند، جزئیات دقیق زمان عرضه آن‌ها هنوز مشخص نیست. همچنین نوکیا در حال حاضر هنوز قیمت لپ تاپ های جدید خود را نیز معلوم نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا