گیم

رکورد جدیدی برای فروش پلی‌استیشن ۵ ثبت شد

طبق جدیدترین آمار منتشر شده، پلی‌استیشن ۵ در ماه فوریه‌ی ۲۰۲۳ میلادی بیشتر از هر کنسول پلی‌استیشن در این ماه در ایالات متحده فروش داشته است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ به گفته‌ی مت پیسکاتلا (Mat Piscatella)، مدیر اجرایی و تحلیلگر صنعت بازی‌های ویدیویی در کمپانی The NPD Group، در آخرین گزارش فروش ماهانه‌ی این شرکت که اخیرا منتشر شده، پلی‌استیشن ۵ در رتبه‌بندی پرفروش‌ترین سخت‌افزارهای بازی در ایالات متحده هم از نظر واحدهای فروخته‌شده و هم از نظر دلار تولید شده از ابتدای سال جاری میلادی در صدر قرار گرفته است. از طرفی این تحلیلگر تایید کرد که فروش پلی‌استیشن ۵ در ماه فوریه به رکورد جدیدی رسیده و بیشتر از هر کنسول دیگری از این شرکت فروخته است.

در ماه ژانویه، سونی نشان داد که نبرد طولانی پلی‌استیشن ۵ با مشکلات عرضه بالاخره به پایان رسیده و این شرکت اعلام کرده که انتظار دارد این کنسول رکورد فروش جهانی پلی‌استیشن ۴ را برای سه ماه اول سال بشکند. اخیرا نیز خرده فروشان در ایالات متحده به طور قابل توجهی باندل گاد آو وار پلی‌استیشن ۵ را با تخفیف مناسبی به فروش رسانده‌اند که در فروش این کنسول تاثیر زیادی داشته است.

در این میان کمپانی ذکر شده آماری از فروش بازی‌ها نیز منتشر کرده است. طبق این آمار، میراث هاگوارتز (Hogwarts Legacy) پرفروش‌ترین بازی ایالات متحده در ماه فوریه و به طور کلی از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا به امروز بوده است. جالب است بدانید که هاگوارتز لگسی تنها روی کنسول‌های نسل نهمی و رایانه‌های شخصی در دسترس است و نسخه‌ی نسل هشتمی آن ۱۵ اردیبهشت عرضه خواهد شد و باید دید که فروش آن در نهایت به چه شکل خواهد بود. از طرفی ۷ بازی از ۲۰ بازی پرفروش ماه گذشته، آثاری جدید بودند که از میان آن‌ها می‌توان به بازی‌های Wild Hearts در رتبه‌ی ۸، !Like a Dragon: Ishin در رتبه‌ی ۹ و Octopath Traveler 2 در رتبه‌ی ۱۰ اشاره کرد.

در هر صورت به نظر می‌رسد که پلی‌استیشن ۵ در سال جاری میلادی رشد فوق‌العاده‌ای را در فروش خود تجربه خواهد کرد. اخیرا نیز گزارش شده بود که فروش این کنسول در ژانویه‌ی ۲۰۲۳ تقریبا دو برابر فروش آن در همین ماه در سال گذشته بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا