گیم

رزیدنت اویل ۴ پرقدرت و بهترین در فهرست فروش بازی‌های هفته

طبق جدیدترین آمار منتشر شده، بازسازی رزیدنت اویل ۴ برای دومین هفته‌ی متوالی پرفروش‌ترین بازی در بریتانیا بوده است. این در حالی است که فروش بازی نسبت به هفته‌ی قبل آن ۶۹ درصد کاهش یافته است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ حتی با وجود کاهش ذکر شده، رزیدنت اویل ۴ به راحتی فیفا ۲۳ را پشت سر گذاشت. این بازسازی با حفظ عناصر اصلی و اضافه کردن المان‌های جدید به خوبی توانسته طرفداران قدیمی و جدید را راضی نگه دارد و یکی از بهترین بازی‌های کمپانی کپ‌کام (Capcom) از نظر هنری و تجاری در چند سال اخیر به شمار می‌رود.

در واقع افزایش ۳۴ درصدی در فروش جدیدترین بازی فوتبالی الکترونیک آرتز (Electronic Arts) تنها توانست آن را به جایگاه دوم برساند و جایگاه بازسازی ذکر شده را به خطر نینداخت.

در این میان بازی موفق میراث هاگوارتز نیز به رتبه‌ی سوم دست یافت. این بازی پس از عرضه برای پنج هفته‌ی متوالی توانست در جایگاه اول قرار گیرد و فروش فوق‌العاده‌ی را تاکنون رقم زده است. فروشی که البته به خوبی ادامه داشته و با عرضه‌ی نسخه‌های نسل هشتمی رشد بیشتری پیدا خواهد کرد.

بازی کال آو دیوتی: مدرن وارفر ۲ نیز به لطف افزایش ۵۸ درصدی در فروش، با دو پله صعود به رتبه‌ی چهارم رسیده است. این بازی یکی از آن آثاری است که به تازگی از تخفیفات و تبلیغات زیادی بهره برده است و این روی فروش آن تاثیر زیادی گذاشته است. جالب است بدانید که طبق گزارش‌ها، ۳۴ بازی از ۴۰ بازی برتر هفته به لطف تبلیغات و تخفیف‌های مختلفی رشد داشته‌اند.

گفتنی است که بیشترین افزایش فروش را در هفته‌ی منتهی به ۲۵ مارس، بازی شوالیه‌های گاتهام (Gotham Knights) از کمپانی برادران وارنر تجربه کرد. این بازی که در نظر منتقدان عملکرد بسیار ضعیفی را تجربه کرد، پس از افزایش ۹۹۹ درصدی در فروش در جایگاه ششم جدول قرار گرفت. در همین حال، بازی سوپر ماریو ادیسی به لطف فروش باندل سوییچ و اکران فیلم برادران سوپر ماریو (Super Mario Bros)، شاهد افزایش فروش ۵ درصدی بود.

در ادامه می‌توانید ۱۰ بازی برتر را در هفته‌ی منتهی به ۲۵ مارس ۲۰۲۳ (۵ فروردین ۱۴۰۲) مشاهده کنید.

نام بازی جایگاه فعلی جایگاه قبلی
Resident Evil 4 Remake ۱ ۱
FIFA 23 ۲ ۳
Hogwarts Legacy ۳ ۲
Call of Duty: Modern Warfare 2 ۴ ۶
Mario Kart 8 Deluxe ۵ ۵
Gotham Knights ۶
WWE 2K23 ۷ ۴
Super Mario Odyssey ۸ ۷
God of War Ragnarok ۹ ۸
Minecraft (Switch Edition) ۱۰ ۱۰

منبع: Gamesindust

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا