فناوری اطلاعات

دولت چین سهام طلایی چند شرکت فناوری را خرید

چین سهام طلایی شرکت علی بابا و چند شرکت فناوری دیگر را به دست آورد. این اقدام در راستای تقویت کنترل بر محتوای آنلاین صورت گرفته است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مرکز ملی فضای مجازی؛ سهامی که طی چهار ماه گذشته در واحدهای علی بابا گرفته شده است، اولین مواردی است که برای اعلام شده و علی بابا یکی از برجسته‌ترین اهداف سرکوب نظارتی چین بر غول‌های فناوری بوده است.

این سهام طلایی، معمولاً معادل حدود 1 درصد از یک شرکت، توسط صندوق‌ها یا شرکت‌هایی با حمایت دولت خریداری می‌شوند که نمایندگی هیئت‌مدیره و/یا حق وتو برای تصمیم‌های کلیدی تجاری را به دست می‌آورند.

سوابق ثبت کسب و کار نشان داد که در ماه دسامبر یک نهاد تحت صندوق سرمایه گذاری اینترنتی چین (CIIF) که توسط اداره فضای سایبری چین (CAC) راه اندازی شده است، یک درصد از سهام واحد Alibaba را به دست آورد.

فایننشال تایمز گفت که هدف از این سرمایه گذاری این است که پکن کنترل بیشتری بر محتوای واحد پخش ویدئوی Youku و مرورگر وب UCWeb داشته باشد.

FT همچنین به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که مذاکراتی برای دولت برای تصاحب سهام طلایی در غول بازی Tencent که شامل سهام یکی از زیرمجموعه های اصلی گروه می شود، در جریان است. تنسنت از اظهار نظر خودداری کرد.

رویترز قبلا گزارش داده است که سایر شرکت‌هایی که چنین ترتیبات سهام طلایی دارند عبارتند از Alliance و همچنین شرکت‌های تابعه ا TikTok ، Kuaishouو Weibo.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا