فناوری اطلاعات

دوربین خودروهای تسلا، ناقض حریم خصوصی مالکان

طبق افشاگری ۹ کارمند تسلا، تصاویر و ویدیوهایی که خودروهای شرکت از مالکان ثبت می کرده اند بین کارمندان به اشتراک گذاشته می شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، کارمندان سابق تسلا فاش کرده اند تصاویر و ویدئوهای خصوصی مالکان خودروهای این شرکت که توسط دوربین ها ثبت شده اند، میان کارکنان به اشتراک گذاشته می شد. حال آنکه چنین اقدامی خلاف قوانین حریم خصوصی شرکت است.

چنین گزارشی به جنجال ها درباره ویژگی های فناورانه مختلف خودروهای تسلا دامن می زند.

طبق گزارش نشریه رویترز بین ۲۰۱۹تا ۲۰۲۲ میلادی تصاویر وویدئوهای ثبت شده مالکان خودروهای تسلا از طریق یک سیستم پیامرسان داخل شرکتی به اشتراک گذاشته می شد.

۹ کارمند سابق تسلا فاش کرده اند در این ویدئوها وتصاویر گاه فرزندان مالک و حریم خصوصی افراد مشخص بوده ودر برخی موارد موقعیت مکانی آنها نیز فاش شده بود.

برخی از این تصاویر به میم هایی (meme) از سگ های مالکان خودروها و علایم جاده ای مضحک تبدیل می شد.

برخی دیگر از تصاویر نیز شامل تصادف های جاده ای بودند.

خودروهای تسلا طوری ساخته شده اند تا هرگونه تصادف رانندگی را ثبت کنند و علاوه بر آن مجهز به ویژگی های اتو پایلوت و پارک خودکار هستند.

این شرکت صدها کارمند دارد که وظیفه آنهابرچسب زدن تصاویر ثبت شده است تا سیستم خودروهای شرکت بتواند موانع معمول را شناسایی کند.

طبق وب سایت شرکت، دوربین های مذکور برای ثبت ویدئو و تصاویر از اطراف خودرو تنها زمانی فعال می شوند که وسیله نقلیه روشن باشد. اما به گفته یکی از کارمندان سابق تسلا بعضی تصاویر و ویدئوها زمانیکه خودرو پارک و خاموش بوده، ثبت شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا