تکنولوژی

دفتر پستی مجازی راه حلی برای پیشگیری از کرونا

با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و همزمان با شیوع ویروس کرونا، یک شرکت دانش بنیان به کسب و کارهای آنلاین، فروشندگان خانگی و اینستاگرامی‌ این امکان را می‌دهد که محصولات خود را از طریق دفتر پستی مجازی به فروشندگان کالاها برسانند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از‌ صندوق نوآوری و شکوفایی، مهرداد ملک محمدی، مدیرعامل شرکت توسعه تجارت هوشمند ویژگی‌های پلتفرم پستی «تاپین» را تشریح کرد و گفت: پلتفرم دانش بنیان تاپین با همکاری شرکت ملی پست در قالب سرویس تجارت الکترونیک، امکان دسترسی غیر حضوری کسب و کارهای آنلاین را به خدمات پستی در سراسر کشور فراهم کرده است. در این سرویس کلیه فرایندهای ثبت و صدور بارنامه به صورت آنلاین انجام می‌شود و کلیه مرسولات به صورت روزانه توسط شرکت پست از محل اعلامی‌شرکت جمع‌آوری و ارسال می‌شود.

به گفته وی جامعه هدف این سامانه، شرکت‌ها، کارخانجات و مغازه‌داران یا به عبارت کلی‌تر کسب و کارها هستند.

ملک محمدی، برترین مزیت استفاده از این پیشخوان مجازی پستی را کاهش 40 درصدی هزینه‌های پستی عنوان کرد و در مورد قابلیت‌های دیگر آن گفت: امکانات ویژه دفتر مجازی پستی تاپین شامل جمع‌آوری بسته پستی از محل ارسال کننده توسط ماموران پست سراسر کشور، محاسبه آنلاین نرخ (بر اساس لیست تعرفه خدمات پستی)، صدور آنلاین بارکد یا کد رهگیری پستی، صدور فاکتور استاندارد پستی به صورت آنلاین که می‌توانید بر روی مرسوله بچسبانید، ارسال پیامکی کد رهگیری در دو نوبت در زمان تحویل مرسوله به پست و زمان انتقال مرسوله به باجه معطله به گیرنده و رهگیری گروهی محصولات مختلف پست است.

وی افزود: بر اساس این ویژگی‌ها با توجه به شرایط کنونی کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، افراد می‌توانند برای ارسال مرسوله پس از ثبت در سامانه، بدون نیاز به خروج از محل کار یا منزل خود مرسوله‌شان را به مامور پست تحویل دهند و وضعیت مرسوله خود را تا زمان رسیدن به دست گیرنده پیگیری کنند. این سرویس در شرکت پست ایران نیز وجود دارد با این تفاوت که بسته پستی باید به صورت حضوری به مراکز پستی تحویل داده شود و ارسال پیامک برای گیرنده با هزینه همراه است در صورتی که تاپین این خدمات را به صورت رایگان انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توسعه تجارت هوشمند به اضافه شدن امکان ارسال مرسوله‌های بین‌المللی در سامانه تاپین اشاره کرد و گفت: در نظر داریم ضمن اتصال به شرکت‌های حمل و نقل بار، امکان اتصال به شرکت‌های لجستیک را نیز در سامانه ایجاد کنیم به این معنی که سرویس انبار اشتراکی و فرآیند لجستیکی از لحظه ورود بار به انبار تا تحویل به مشتری را شامل شود. واردکنندگان و کسب و کارهایی که محصولات زیادی برای ارسال داشته باشند می‌توانند برای ارسال محصولات فروخته شده خود از این خدمات استفاده کنند. همچنین ارسال بسته‌های بین‌المللی نیز به سامانه تاپین اضافه خواهد شد.

ملک محمدی به تسهیلات دریافت شده شرکت توسعه تجارت هوشمند از صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و گفت: برای شناسایی نقاط ضعف شرکت از خدمات عارضه‌یابی استفاده کردیم. همچنین برای توسعه بازار خود از خدمات بلاعوض صندوق در زمینه حضور در نمایشگاه به صورت مستقل و به صورت پاویون در سال جاری استفاده کردیم که شامل نمایشگاه بین‌المللی تلکام، صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی تهران و نمایشگاه تراکنش ایران بود. علاوه بر آن در نمایشگاهی که حاشیه رویداد فناورانه صنایع فرودگاهی در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد نیز حضور داشتیم. در نظر داریم از تسهیلات رهن و اجاره صندوق نوآوری و شکوفایی نیز استفاده کنیم و در حال تهیه مدارک مورد نیاز برای این تسهیلات هستیم.

وی به انحصاری بودن مدیریت حمل بار حوزه ریلی کشور توسط شرکت توسعه تجارت هوشمند اشاره کرد و گفت: پلتفرم سامانه مدیریت حمل بار راه‌آهن کشور توسط شرکت ما طراحی، اجرا و مدیریت می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه تجارت هوشمند از اتصال سامانه‌های تیپاکس، الوپیک، راه‌آهن کشور و یارباکس به سامانه تاپین تا پایان نیمه اول سال آینده خبر داد و گفت: قراردادهای مربوط به این اتصال منعقد شده و در حال طراحی برای انجام اتصالات آن است.

ملک محمدی در پایان خاطرنشان کرد که در شرایط کنونی ماهانه 60 هزار مرسوله پستی و 300 هزار مرسوله ریلی از طریق پیشخوان مجازی پست تاپین ارسال می‌شود.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا