موبایل

دروغ اپل در مورد درصد سلامت باتری آیفون به کاربران

یکی از مواردی که کاربران آیفون در مورد آن با نگاهی فاخرانه به اندرویدی‌ها نگاه می‌کنند، قابلیت اعلام درصد سلامت باتری دستگاه به صورت داخلی و در بخش تنظیمات دستگاه است. اما به تازگی وبسایت ZDNet در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده که درصد نمایش داده شده توسط سیستم‌عامل برای سلامت باتری در آیفون‌ها جعلی بوده و به هیچ عنوان صحیح نیست!

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ اگر برای خرید آیفون دست دوم اقدام کرده یا از فروشندگان این دستگاه‌ها باشید حتماً می‌دانید که یکی از ملاک‌هایی تعیین کننده قیمت، درصد سلامت باتری دستگاه است. این درصد در بخش تنظیمات و باتری دستگاه یافت می‌شود که بنابر گفته‌های اپل با اندازه‌گیری و آنالیز نحوه عملکرد باتری دستگاه، درصد سلامت آن را اعلام می‌کند.

در این بخش از ابتدای خرید دستگاه، وضعیت سلامت باتری ۱۰۰ درصد نشان داده می‌شود و این درصد کم کم کاهش می‌یابد تا زمان تعویض باتری فرا برسد.

بررسی‌های مستقل آدریان کینگزلی هاگز نشان می‌دهد اطلاعاتی که در این بخش به کاربران گوشی‌های آیفون نشان داده می‌شود، دقیق نیست و اپل عمداً وضعیت سلامت باتری را بهتر از واقعیت نشان می‌دهد. ولی واقعیت آن است که باتری‌های آیفون سریع‌تر از چیزی که در بخش تنظیمات نمایش داده می‌شود، خراب شده و از بین می‌روند.

بررسی که پژوهشگر مذکور بر روی باتری گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس انجام داده نشان می‌دهد در شرایطی که بعد از گذشت ۱۰۴ روز میزان سلامت باتری ۹۲ درصد نمایش داده شده، اما عملاً این رقم بر مبنای میزان استفاده از گوشی، سرعت خالی شدن باتری و تعداد دفعات روشن شدن و نیز وضعیت ظاهر و وضعیت شیمیایی باتری در حد ۸۰ درصد است. هاگر توضیحات خود در مورد ادعای مطرح شده را در این صفحه به تفصیل اعلام کرده است.

البته پیش از این نیز برخی کاربران که به صورتی تخصصی‌تر به این ویژگی دستگاه نگاه می‌کنند نیز عدم اطمینان کامل خود به قابلیت نمایش درصد سلامت شارژ باتری آیفون را مطرح کرده بودند ولی تا به امروز اتفاق خاصی در این حوزه نیفتاده است. لازم به ذکر است که اپل هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا