فناوری اطلاعات

جشنواره بهاره مجازی؛ همدلی مردم و اصناف

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: راهبرد کشور در شرایطی که نمی‌تواند حضوری خدمت بدهد، باید به سمت خدمات غیر حضوری سوق پیدا کند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در روزهایی که اقشار مختلف جامعه با تبعات منفی ناشی از شیوع ویروس کرونا نظیر ریسک به مخاطره افتادن سلامتی مردم در خریدهای بازاری و به تبع آن رکود نسبی حاکم بر اصناف و بازاریان، گریبانگیر هستند، این مرکز درنظر دارد در یک همکاری ملی با مشارکت هم‏آهنگ بخش حاکمیتی، خصوصی و بسیج کشور با برگزاری جشنواره بهاره مجازی گام موثری برای مقابله با آثار منفی سلامتی و اقتصادی شرایط فوق‏ الذکر بردارد.

این جشنواره همانند نمایشگاه ‏های بهاره ‏ای که هر ساله به صورت عرضه مستقیم کالا در شهرهای مختلف کشور و در چند نقطه از تهران برگزار می گردید، در سال جاری با توجه به شرایط بوجود آمده ناشی از ویروس کرونا، در فضای مجازی و در بازه زمانی 23 الی 29 اسفندماه برگزار خواهد گردید. مشارکت همدلانه و همزمان مردم در حفظ سلامت آحاد جامعه و همچنین حمایت از رونق کسب و کارها، استفاده از ظرفیت فروشگاه‏ های اینترنتی موجود (از جمله بازارگاه ‏ها*) و به طور کلی استفاده از ظرفیت‌ های تجارت الکترونیکی توسط واحدهای صنفی فیزیکی، تخفیف ‌های ویژه، جوایز ارزنده نقدی و ‌غیر نقدی و رویکردی تحولگرایانه در خرید و‌فروش اینترنتی از مشخصه ‌های اصلی جشنواره مذکور است.

با عنایت به ضرورت جلب مشارکت تمامی ذی نفعان و نهادهای تأثیرگذار، تلاش شده تا در اجرای این جشنواره از ظرفیت ها و توانمندی ‌های آنان استفاده بهینه به عمل آید که از جمله می توان به وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بسیج اصناف و دانشجویی کشور، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و اتاق اصناف ایران اشاره نمود.

لذا از اقشار مختلف جامعه دعوت به عمل می‌آید تا با مراجعه به وب سایت جشنواره بهاره مجازی به آدرس Bahar99.ir، علاوه بر آشنایی هرچه بیشتر با نحوه فعالیت و مشارکت در جشنواره، در این رویداد ملی شرکت نموده و از منافع آن بهره مند گردند.

در نگاه کلان باید زیرساخت‌های برگزاری این جشنواره‌ها در میان مدت ایجاد شود، تا آینده نیز بتوان از آنها استفاده نمود.

به گفته یکی از مسئولین وزارت صنعت با بیان اینکه هدف جشنواره اینترنتی بهاره ارائه خدمات آسان به مردم است، افزود: اینترنت این جشنواره رایگان است و در طول آن روزانه قرعه کشی انجام می‌شود و هر روز به ۴ نفر ۵ میلیون تومان هدیه داده می‌شود.

وی ادامه داد: تا این لحظه ۸۰ فروشگاه اینترنتی اعلام آمادگی برای حضور در این جشنواره داشته اند، فروشگاه‌ها نیز خدمات مختلفی به مردم ارائه می‌دهند و از جمعه این جشنواره آغاز به کار کرده است.

رهبری گفت: برنامه‌ای با اتاق اصناف در خصوص کسب و کارهایی که فروش اینترنتی ندارند، طراحی شده، بدین صورت که فروشگاه‌های اینترنتی عضو جشنواره به این واحدهای صنفی غرفه‌هایی رایگان را اختصاص می‌دهند تا این واحدهای صنفی بتوانند به راحتی از فروش اینترنتی استفاده کنند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، توضیح داد: به واحدهای صنفی که دانش لازم برای کار با اینترنت نداشته اند نیز آموزش‌های لازم داده شده است.

رهبری ادامه داد: حضور در بازار تجارت الکترونیک، امکان رقابت و بازاریابی را نیز برای فروشنگان فراهم می‌کند، بسترهای فروشگاه‌های اینترنتی، یک سری هشتگ برای فروشندگان تولید کرده اند که اگر فروشندگان کالاهای خود را با این هشتگ به فروش رسانند، در یک بخش ویژه در سایت برای آنها تبلیغ می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا