فناوری اطلاعات

جست‌وجوی گوگل در رایانه سریع‌تر می‌شود

با عرضه قابلیت پیمایش مداوم، کاربران نسخه رومیزی (دسکتاپ) موتور جست و جوی گوگل اکنون می‌توانند شش صفحه نتایج جست و جو را در یک صفحه مشاهده کنند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، گوگل برای بعضی از کاربران، امکان پیمایش مداوم در نسخه رومیزی نتایج جست و جوی خود را فراهم کرد. به این ترتیب، کاربران وقتی به انتهای صفحه نتایج جست و جو می‌رسند، معادل شش صفحه نتایج جست و جو را مشاهده می‌کنند و سپس با زدن دکمه بیشتر (more)، می‌توانند نتایج بیشتری را ببینند.

گوگل در اکتبر سال ۲۰۲۲ این قابلیت را برای نسخه موبایل موتور جست و جوی خود معرفی کرده بود. با این حال، نتایج جست و جو برای نسخه مذکور، به چهار صفحه محدود شده بود.

با این اقدام، امکانات موتور جست و جوی گوگل، مشابه بسیاری از اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام و فیس بوک می‌شود که به کاربران اجازه می دهد بدون نیاز به رفتن به صفحه جدید، به مدت طولانی نتایج جست و جو را پیمایش کنند.

گوگل در یک پست وبلاگ قبلی گفته بود اکثر افرادی که می خواهند اطلاعات بیشتری دریافت کنند، معمولا تا چهار صفحه نتایج جست و جو را مرور می کنند.

بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، گوگل اعلام نکرد این قابلیت چه زمانی در سطح بین‌المللی عرضه خواهد شد.

این غول موتور جست و جو طرح‌های بلندپروازانه‌ای برای اصلاح و تغییر فورمت موتور جست و جوی خود در دست اجرا دارد. راجان پاتل، نائب رئیس مهندسی گوگل به تِک رادار گفت: گوگل قصد دارد نتایج جست و جوی ویدئویی و تصویری را به صورت یکپارچه‌تری در نتایج جست و جو بگنجاند. این برنامه‌ها کمک خواهد کرد نتایج جست و جو  سازماندهی شده تا بهتر منعکس کننده روشی باشند که افراد درباره موضوعات جست و جو می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا