تکنولوژی

جریان ورود و جذب نخبگان در دستگاه‌های دولتی آغاز شد

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت:به لطف خدا و همت سازمان امور استخدامی و بنیاد ملی نخبگان، جریان ورود و جذب نخبگان در دستگاه‌های دولتی آغاز شد و این اتفاق را باید به فال نیک گرفت.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، آیین اختتامیه دوره اول آموزش و ارزیابی نخبگان آماده ورود به دولت (طرح شهید مصطفی موسوی) با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در محل سازمان امور استخدامی برگزار شد.

روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در این مراسم با اشاره به اینکه آدم های یک سازمان اداری به چند دسته آدم های «حیاتی»، «ذی‌قیمت»، «مفید»، «معمولی» و «مضر» تقسیم می‌شوند، گفت: آدم‌های حیاتی در بالاترین سطح نظام اداری قرار دارند و نخبگانی که به این سیستم ها ورود می‌کنند باید به آدم‌های حیاتی آن تبدیل شوند.

وی افزود: به لطف خدا و همت سازمان امور استخدامی و بنیاد ملی نخبگان، جریان ورود و جذب نخبگان در دستگاه‌های دولتی آغاز شد و این اتفاق را باید به فال نیک گرفت.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: شما باید خود را استعداد برتری بدانید که به دنبال کشف استعدادهای دیگر و ظرفیت‌های جدید خود و اثرگذاری در سازمان مربوطه هستید. به نظر بنده بهترین تعریف نخبگی را مقام معظم رهبری داشتند که «نخبگان را استعدادهای برتری می‌دانند که با تلاش و همت خود و به مدد الهی به دنبال اثرگذاری هستند».

وی، تواضع، مردم‌داری، و اخلاق را نخستین شرط نخبگی دانست و گفت: حداقل یک تا دو سال ابتدایی کار خود در ادارات دولتی را صرف یادگیری و کسب تجربه کنید و تعاملات خود را با افراد باتجربه و اثرگذار ادارات را افزایش دهید و بعد به دنبال پیدا کردن جایگاه و شکوفا کردن استعدادهای خود باشید. در غیر این صورت سرخورده خواهید شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با تشبیه نخستین گروه نخبگان ورودی به دولت، به طلایه داران این عرصه، گفت: اگر شما درست عمل و مسیر را خوب طی کنید، جریان ورود نخبگان به ادارات و دستگاه‌های دولتی را تسهیل خواهید کرد و اگر خوب عمل نکنید این جریان ابتر خواهد ماند. پس مسوولیت شما زیاد و حساس است.

وی ادامه داد: برای ورود به نظام اداری به شما چند توصیه دارم اول اینکه حتما با نگاه یادگیری و آموزش به سیستم وارد شوید سپس از ورود به جریان ضربه زننده روزمرگی دوری کنید و در نهایت اینکه به وضعیت موجود راضی نباشید و تحول و تغییر در بالاترین سطح دستگاه را دنبال کنید. همین اقدامات شما را به آدم‌های حیاتی سازمان تبدیل خواهد کرد.

وی افزود: بزرگ‌ترین آفت نخبگی عافیت‌طلبی است. شما باید برای تبدیل شدن به آدم حیاتی دستگاه و اداره‌ای که در آن فعالیت می‌کنید تلاش کنید و مفید باشید.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، بهترین مسیر شکوفایی و توسعه کشور را استفاده از نخبگان و استعدادهای برتر در سطح مدیریتی و حاکمیتی کشور دانست و افزود: امسال ورود یک هزار نخبه به دستگاه های دولتی کلید خورد که مشتری اصلی آن را وزارت نیرو تشکیل می دهد و امیدواریم سال آینده این عدد به ۵ هزار نفر برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا