فناوری اطلاعات

تکالیف وزارت ارتباطات برای اینترنت 5G محقق می شود؟

طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر اساس سند ملی طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات، این وزارتخانه باید تا پایان سال ۱۴۰۴، ۱۰ درصد از ارتباطات سیار را بر اساس فناوری نسل پنجم (5G) ارائه دهد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، از آنجا که اخبار نسل پنجم اینترنت 5G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای مختلفی با همکاری بزرگترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌ هستند.

گفته شده پهنای باند این نسل از اینترنت بسیار بالاست، بنابراین اگر فناوری 5G را مصداق یک اتوبان در نظر بگیریم، شاید فناوری ۴G یک اتوبان دو باندی و فناوری ۵G همان اتوبان با چهار باند باشد، بنابراین سرعت و کیفیت آن بالاتر می‌رود.

در همین رابطه به تازگی عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با انتشار پستی در یک پیام‌رسان داخلی اظهار کرد: بر اساس سند ملی طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید تا پایان سال ۱۴۰۴،  ۱۰ درصد از ارتباطات سیار را بر اساس فناوری نسل پنجم (5G) ارائه دهد.

در آیین رونمایی از پروژه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روز جهانی ارتباطات (۲۷ اردیبهشت ماه)، از ششصدمین سایت نسل پنجم راه اندازی شده در دولت سیزدهم نیز رونمایی شد. ان‌شاءلله این مسیر با سرعت ادامه خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا