موبایل

تولید گوشی‌های سامسونگ کاهش پیدا کرد

اطلاعات به دست آمده از منابع آگاه نشان می‌دهد فروش ضعیف، سامسونگ را وادار کرده است در آستانه رکود اقتصادی، تولید تلفن‌های هوشمند را بی سر و صدا کاهش دهد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازایسنا، همزمان با پیش بینی رکود اقتصاد جهانی از سوی تحلیلگران بازار، به نظر می‌رسد شواهد مالی از افزایش هزینه مصرف کنندگان در دوران پساکرونا، کاهش پیدا کرده است. در حالی که سازندگان بهترین تلفنهای هوشمند اندرویدی تحت تاثیر تغییر رفتار مصرف کننده و کاهش هزینه مصرف کننده، با کاهش فروش روبرو شده‌اند، اما ظاهرا سامسونگ حاضر نشده است به تاثیر این وضعیت بر تولید محصولات و برنامه‌های تولیدش اذعان کند.

اگر چه سامسونگ پیش از این فروش ثابت تلفن هوشمند در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ را پیش بینی کرده بود، اما گزارش انحصاری رویترز، وضعیت متفاوتی را در دو کارخانه این شرکت کره ای در ویتنام ترسیم کرده است. این دو کارخانه، عامل نیمی از تولید سالانه تلفنهای هوشمند سامسونگ هستند و کارخانه تای گوین، ۱۰۰ میلیون دستگاه در سال تولید می کند. با این حال صحبت‌ها با چندین کارگر این کارخانه حاکی از آن است که بعضی از خطوط تولید به جای شش روز معمول،  تنها سه یا چهار روز در هفته فعالیت می کنند و اضافه کاری هم وجود ندارد.

اگر صحبتهای این کارگران درست باشد، به معنای کندی کسب و کار سامسونگ است. با این حال طبق گزارش رویترز، ممکن است این شرکت کمبود تولید در ویتنام را با کمک کارخانه هایش در هند و کره جنوبی، جبران کند. این برند ظاهرا هیچ برنامه ای برای کاهش اهداف تولید سالانه در ویتنام ندارد.

کارگران ویتنامی سامسونگ نگران از دست دادن کار و کاهش دستمزد هستند. برندهای فناوری بزرگی مانند گوگل و مِتا، استخدام را آهسته کرده‌اند و برندهایی مانند مایکروسافت و نت فلیکس، با اشاره به کاهش هزینه مصرفی و نزدیک شدن رکود اقتصادی، کارکنانشان را تعدیل کرده اند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری اندروید پلیس، از نظر برخی، این تغییرات به عنوان مهیا شدن سامسونگ برای کاهش بودجه مصرف کننده برای محصولات پایین رده و میان رده قابل تفسیر است. گزارش مالی سه ماهه دوم سامسونگ، رشد ۱۲ درصدی سود را نشان داد اما پس از گزارش درباره افزایش موجودی مدلهای ارزان قیمت، این شرکت ممکن است به گوشی‌های مدل بالاتر متمرکز شود. این اقدام به سامسونگ کمک خواهد کرد توان رقابتش در برابر اپل را حفظ کرده و سهم بازارش را تا زمان رفع رکود، از دست ندهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا