فناوری اطلاعات

توافق ۱۸ کشور برای ایمنی مقابل سوء استفاده از هوش مصنوعی

توافقنامه محافظت در برابر سوء استفاده از هوش مصنوعی بین ۱۸ کشور منعقد شد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازصدا و سیما، از برلین، برای ایمنی استفاده از هوش مصنوعی، ۱۸ کشور از جمله آلمان توافقنامه‌ای بین‌المللی را به تصویب رسانده‌اند که مفاد آن در مورد نظارت بیشتر بر ارائه دهندگان در حوزه هوش مصنوعی است.

در این سند ۲۰ صفحه‌ای، ۱۸ کشور توافق کرده اند که شرکت‌های طراحی و استفاده از هوش مصنوعی باید این فناوری را به گونه‌ای توسعه دهند که از مشتریان و عموم مردم در برابر سوء استفاده‌ها محافظت شود.

جن ایسترلی، مدیر آژانس امنیت سایبری آمریکا به رویترز گفت: در ارائه محصولات مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی تنها نباید به ویژگی‌های جالب و اینکه چقدر سریع می‌توان آن‌ها را به بازار عرضه کرد توجه کنیم بلکه این توافق نشان می‌دهد که مهمترین کاری که باید در مرحله طراحی انجام شود امنیت است.

البته این توافقنامه غیر الزام آور است و به طور عمده حاوی توصیه‌های کلی مانند نظارت بر سیستم‌های هوش مصنوعی برای مقابله با سوء استفاده، محافظت از داده‌ها در برابر دستکاری و بررسی ارائه دهندگان نرم افزار را شامل می‌شود.

ایسترلی می‌گوید مهم است که بسیاری از کشور‌ها این را بپذیرند که سامانه‌های هوش مصنوعی ابتدا باید ایمنی داشته باشند.

اروپا از قوانین سختگیرانه‌تر از آمریکا حمایت می‌کند. به عنوان مثال، قانونگذاران در فرانسه، آلمان و ایتالیا به تازگی در مورد حمایت از خود تنظیم گری اجباری در این حوزه به توافق رسیده اند.

در توافقنامه‌ای که به منظور ایمنی مقابل سوء استفاده‌ها از فناوری هوش مصنوعی منعقد شده است کشور‌هایی از جمله آلمان، آمریکا، انگلیس، ایتالیا، جمهوری چک، استونی، لهستان، استرالیا، شیلی، نیجریه و سنگاپور حضور دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا