فناوری اطلاعات

افت شدید کیفیت شبکه ارتباطات در صورت عدم اصلاح تعرفه‌ها

رئیس سازمان تنظیم مقررات گفت: اگر وضعیت تعرفه شبکه موبایل به همین روال ادامه پیدا کند در آینده نزدیک شاهد افت شدید ارتباطات در کشور خواهیم بود.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، صادق عباسی شاهکوه امروز در آیین افتتاح پروژه‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در یکسال اخیر مصرف دیتا در شبکه همراه حدود ۹ درصد افزایش یافته و سرعت دسترسی به طور متوسط از ۹ مگابیت به بالای ۱۰ مگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است. مصرف اینترنت ثابت نصف دیتا شبکه موبایل است. این روند در دنیا دقیقا برعکس ایران است و در شبکه اینترنت ثابت وضعیت مناسبی نداریم. اگر وضعیت تعرفه شبکه موبایل به همین روال ادامه پیدا کند در آینده نزدیک شاهد افت شدید ارتباطات در کشور خواهیم بود.

وی افزود: در یک سال گذشته روی شبکه موبایل ۷۰۰ سایت روشن روی فرکانس ۲۳۰۰ داشتیم و امیدواریم تا پایان سال جاری به ۳۰۰۰ برسد و همین حالا ۱۰۰ سایت ۵G فعال در کشور داریم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات دلیل اصلی افت کیفیت اینترنت را عدم سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های مخابراتی دانست و گفت: باید این شبکه به سرعت بازسازی شود. طبق پیگیری‌های انجام شده در دولت سیزدهم برای ارتقای سرعت و کیفیت شبکه‌های ثابت و سیار راه‌اندازی کامل پروژه فیبر نوری نقاط است. طبق مصوبه دولت اپراتورها باید ۸ درصد از درآمد خود را برای توسعه شبکه فیبر نوری نقاط اختصاص یافته است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: هشت اپراتور فعالیت خود برای راه‌اندازی پروژه فیبر نوری در ۱۶ شهر را آغاز کرده‌اند. قصد داریم تا پیش از آغاز جام‌جهانی فوتبال جزیره کیش را به طور کامل به شبکه ۵G و فیبر نوری مجهز کنیم.

عباسی شاهکوه عنوان کرد: البته بخش عمده پروژه‌های کلان ارتباطات ترغیب مردم به استفاده از شبکه فیبر نوری است و با سوبسیت‌هایی که در نظر گرفته‌ایم امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ بیش از بیست میلیون فیبر نوری در اختیار خانواده‌های ایرانی قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا