فناوری اطلاعات

تلکام ۲۱ آغاز شد

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه‌حل‌های نوآورانه (تلکام ۹۹) افتتاح شد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از ایسنا، بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه‌حل‌های نوآورانه (تلکام ۹۹) امروز با حضور محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و فرامرز رستگار -دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران- افتتاح شد.

فرامرز رستگار در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، اظهار کرد: نمایشگاه تلکام امروز بالاخره با نام واقعی خودش کار خود را انجام می‌دهد، نمایشگاه مخابرات، فناوری اطلاعات و راه‌حل‌های نوآورانه. ما شایسته این نام بودیم و به آنجایی که باید باشیم،‌ رسیدیم. ما در شب عید هستیم و بحران کرونا را داریم، کسب‌وکارها خیلی رونق ندارند،‌ برخی کارفرمایان به صنعت بدقولی و بی‌احترامی کردند، ‌اما نمایشگاه را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: امسال بیست و یکمین سال است که تلکام برگزار می‌شود، اما حال و احوال کشور در این سال‌ها خیلی عوض شده. جلوتر از این هم تلکام داشتیم، اما یک نمایشگاه مستقل نبود. شروع حضور مخابرات کشور به عنوان محور مخابرات از سال ۶۰ بوده و در نمایشگاه‌های عمومی و متراژهای کوچک،‌ مخابرات را عرضه می‌کردیم، اما حدود ۲۱ سال پیش به اینجا رسیدیم که خوب است نمایشگاه تخصصی مستقل داشته باشیم و این کار انجام شد و صنعت رشد کرد.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران با انتقاد از عدم حضور شرکت مخابرات در تلکام گفت: ۲۱ سال پیش ۹۰ درصد دانش فنی،‌ آگاهی و ابزار دست دولت آن روز یعنی شرکت مخابرات ایران بود و تمام دارایی‌های ما در دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های خصوصی، ۱۰ درصد بود، امروز ۹۰ درصد بیرون این سازمان‌هاست. وزارتخانه و حتی اپراتورهای بخش عمومی، در مجموع ۱۰ درصد هستند و ۹۰ درصد در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی هستند و قهر کردن از نمایشگاه معنی ندارد.

نمایشگاه تلکام پیش از این ابتدا مقرر بود مهرماه برگزار شود که با شیوع کرونا و به دلیل شرایط حاکم بر کشور به تعویق افتاد. در حال حاضر این نمایشگاه از پنجم تا هشتم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور شرکت‌های مخابراتی و ارائه‌دهنده سرویس‌های اینترنتی و فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا