تکنولوژی

تلاش کوالکوم برای جلوگیری از خرید arm توسط انویدیا

تلاش انویدیا برای پرداخت ۴۰ میلیارد دلار به منظور خرید شرکت سخت افزاری ای آر ام با مخالفت کوالکوم مواجه شده و این شرکت سخت افزاری در صدد توقف تصمیم مذکور است.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از مهر، کوالکوم بی سروصدا در تلاش است به هر نحو ممکن خرید ای آر ام توسط انویدیا را ناممکن کند. کوالکوم به کمیسیون فدرال تجارت آمریکا و نهادهای رگولاتوری همتای آن در انگلیس، اتحادیه اروپا و چین اعلام کرده که با این خرید تجاری بزرگ و تبعات آن مخالف است.

کوالکوم هشدار داده که ان ویدیا بعد از خرید ای آر ام مجوزهای استفاده از معماری پردازنده‌های تولید ای آر ام را نیز به طور کامل در اختیار می‌گیرد و آن را در اختیار دیگر شرکت‌های تجاری قرار نمی‌دهد. همین امر می‌تواند مشکلات جدی برای خریداران انواع سخت افزارها و تراشه‌های رایانه‌ای ایجاد کند.

در حال حاضر ای آر ام به بیش از ۵۰۰ شرکت مختلف امکان می‌دهد تا از تولیدات آن استفاده کنند و کوالکوم نیز از جمله این شرکت‌هاست. اما ممکن است ان ویدیا در صورت خریداری ای آر ام شرایط را تغییر داد و رقیب قدیمی خود کوالکوم را با چالش مواجه کند.

به دنبال درخواست کوالکوم، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا از ای آر ام، انویدیا و سافت بانک مالک فعلی ای آر ام خواسته تا اطلاعات بیشتری را در مورد این معامله و اسناد آن در اختیار این کمیسیون قرار دهند. رسیدگی به این فرایند ممکن است ماه‌ها طول بکشد و لذا ممکن است شرکت ای آی ام برای مدت قابل توجهی بلاتکلیف باقی بماند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا