موبایلویدئو

تست مقاومت آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو را ببینید

اپل همه‌ی گوشی‌های سری آیفون ۱۲ را به محافظ صفحه‌ی جدید با نام سرامیک شیلد یا همان محافظ سرامیکی مجهز کرد. این محافظ صفحه در نتیجه‌ی همکاری اپل و کورنینگ، شرکت سازنده‌ی محافظ صفحه‌های گوریلاگلس تولید شد و به ادعای شرکت کوپرتینویی، قدرتمندترین محافظی است که تاکنون روی یک گوشی هوشمند قرار گرفته. اما با در نظر گرفتن همه‌ی این‌ها، آیا باز هم به محافظ صفحه یا قاب محافظ برای این گوشی‌ها نیاز داریم؟ در این مطلب به تست مقاومت آیفون ۱۲ در برابر سقوط از ارتفاع و خط و خش می‌پردازیم تا عملکرد شیشه‌ی محافظ سرامیک شیلد آن را بررسی کنیم.

تست مقاومت آیفون ۱۲ در برابر خط و خش

اپل مدعی شده سرامیک شیلد به نسبت شیشه‌ای که این شرکت سال گذشته روی سری آیفون ۱۱ قرار داد، در برابر ضربات و خط و خش ۴ برابر مقاومت بیشتری دارد. در همین راستا یکی از کاربرانی که با نام کاربری MobileReviews-Eh در یوتیوب فعالیت می‌کند و معمولا هم به تست مقاومت نمایشگر گوشی‌ها می‌پردازد، تصمیم گرفت آیفون ۱۲ را مورد بررسی قرار دهد تا ببیند آیا ادعای اپل در عمل نیز صحیح است یا خیر.

در نتیجه‌ی این تست، مشخص شد نمایشگر آیفون ۱۲ به کمک شیشه‌ی محافظ سرامیک شیلد، واقعا مقاومت بیشتری از سری آیفون ۱۱ دارد. پرچم‌دار سال ۲۰۱۹ اپل بعد از وارد شدن فشاری معادل ۳۵۲ نیوتن (۳۵.۸۹ کیلوگرم) از سوی یک جسم تیز، کاملا شکست. این در حالی است که نماینده‌ی امسال این شرکت توانست ۴۴۲ نیوتن فشار (معادل ۴۵ کیلوگرم) را تحمل کند. در واقع این تست نشان داد سرامیک شیلد از شیشه‌ی محافظ بکار رفته در آیفون ۱۱ حدودا ۲۶ درصد مقاوم‌تر است و برخورد تصادفی هیچگونه لوازمی نظیر کلید، سکه و حتی کاتر نمی‌تواند روی آن خط و خش ایجاد کند.

در تست بعدی اما آیفون ۱۲ در مقابل قطعه‌ی تیزی با درجه‌ی سختی ۷، کمی خط و خش برداشت که معمولا برای گوشی‌های پرچم‌دار (جز تاشو) طبیعی است. در درجه‌ی سختی ۸، خط و خش با وضوح بیشتری دیده شدند. نمایشگر آیفون ۱۱ اما در همان درجه‌ی سختی ۶ خش برداشت تا بار دیگر عملکرد خوب سرامیک شیلد به نسبت محافظ بکار رفته در نسل قبل ثابت شود.

تست سقوط آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو

اما پنل پشتی داستان کاملا متفاوتی دارد. با توجه به نتیجه‌ی بررسی‌ها، به نظر می‌رسد اپل برای پنل پشتی از محافظ معمولی استفاده کرده و نه سرامیک شیلد. در ویدیوی تست سقوط از ارتفاع می‌بینیم که آیفون ۱۲ بعد از سقوط از ارتفاع ۱۰ فوتی (۳ متر) به روی نمایشگر، توانست جان سالم به در ببرد در حالی که بعد از سقوط از همان ارتفاع به روی پشت، پنل پشتی کاملا شکست.

اما بعد این تست‌ها، این سوال پیش می‌آید که آیا آیفون ۱۲ در برابر ضربه‌ها و سقوط‌های احتمالی که معمولا به صورت روزمره برای بسیاری از گوشی‌ها اتفاق می‌افتد، می‌تواند مقاومت خوبی از خود به نمایش بگذارد یا خیر؟ با توجه به نتایج، باید بگوییم آیفون‌های جدید کاملا نمره‌ی قبولی دریافت می‌کنند. منتها اگر قرار باشد گوشی به دفعات روی زمین بیفتد یا با اجسام تیز در تماس باشد، قطعا باید از قاب و شیشه‌ی محافظ استفاده کرد.

از طرفی گوشی‌ها بعد از ضربه ممکن است از درون با مشکلاتی مواجه شوند که ما در نگاه اول اصلا متوجه آن‌ها نمی‌شویم. همانطور که مشاهده کردید، در حالی که شیشه‌ی پنل پشتی بعد از سقوط نشکست اما دوربین از کار افتاد. یا بعد از افتادن به روی نمایشگر، در حالی که محافظ صفحه سالم بود، تعدادی از پیکسل‌های نمایشگر سوخت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا