فناوری اطلاعات

تاکتیکهای افزایش فروش از طریق وب‌سایت

البرز فاوا نیوز، سایتی در حوزه تجارت الکترونیک راه‌اندازی کرده‌اید و نیاز به فروش محصولات و خدمات خود دارید. اما چالش اصلی از آنجایی شروع می‌شود که بتوانید کاربران خود را به خرید از سایتتان تشویق کنید تا از محصولات یا خدمات شما خرید کنند.

تاکتیکهای زیر به افزایش فروش از طریق وب‌سایت کمک خواهند کرد:

۱- اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما نسخه موبایل (Mobile-Friendly)  داشته باشد. برای بقا در دنیای اینترنت، هیچ راهی جز جذب مخاطبان همراه ندارید. به‌منظور اینکه وب‌سایت شما در دستگاه‌های همراه قابل‌دسترسی باشد باید یک نسخه تلفن همراه از وب‌سایت خود داشته باشید یا همان‌طور که این روزها رایج شده است یک وب‌سایت واکنش‌گر داشته باشید که با توجه به دستگاه مورداستفاده کاربر، وب‌سایت را سازگار می‌سازد.

۲- اگر بارگذاری وب‌سایت شما خیلی کند است، ممکن است تعداد زیادی از کاربران (که مشتریان بالقوه هستند) حتی قبل از اینکه هیچ‌یک از محصولات شما را ببینند وب‌سایت را ترک کنند.

۳- ضروری است که در مورد بازدیدکنندگان جدید اطلاعات جمع‌آوری کنید تا اینکه بتوانید بعداً از ارسال موارد تبلیغاتی استفاده کنید. یک فرم ثبت‌نام ایمیلی بر روی وب‌سایت خود بگنجانید که بازدیدکنندگان نام، ایمیل، آدرس و سایر مشخصات را در آن وارد کنند.

۴- برخی از نرم‌افزارها به شما کمک می‌کنند تا افرادی که از وب‌سایت شما بازدید کرده اما خرید نکرده‌اند را شناسایی کرده و بتوانید با ایجاد اصلاحاتی، فرآیند خرید را بهبود بخشید. این کار به بازگشت سرمایه در سایت شما هم کمک زیادی می‌کند.

۵- خریداران آنلاین معمولاً کم‌حوصله هستند و تمایل دارند که بلافاصله به آنچه می‌خواهند برسند. اطمینان حاصل کنید افرادی که با استفاده از موتورهای جستجو به وب‌سایت شما هدایت می‌شوند مستقیماً به همان صفحه محصول یا گروهی که آن را جستجو کرده‌اند هدایت شوند. همچنین با قرار دادن یک قسمت جستجو در وب‌سایت کار آن‌ها را آسان‌تر سازید.

۶- به‌منظور جذب ترافیک از موتورهای جستجو لازم است که محتوای منحصربه‌فردی داشته باشید، پس مطمئن شوید که هر گروه از محصولات و هر محصول به‌تنهایی توصیف منحصربه‌فرد خود را داشته باشد

۷-یک وبلاگ ایجاد کنید و مقالات و اخبار مربوط به شرکت و صنعت خود را در آن قرار دهید. مجدداً اطمینان حاصل کنید که محتوای آن منحصربه‌فرد باشد.

۸- سایت‌های شبکه‌های اجتماعی مانند  اینستاگرام این فرصت را فراهم می‌سازند که با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کرده و یک رابطه دوستانه با پیروان (Follower) خود ایجاد کنید.

۹- اعتماد یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های مدیران وب‌سایت‌ها است، پس اطمینان حاصل کنید که نرم‌افزار وب‌سایت شما به‌روز باشد. اطلاعات تماس خود را در وب‌سایت قرار دهید تا افراد بتوانند ببینند که شما یک شخص حقیقی و واقعی هستید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا