فناوری اطلاعات

مداخله پلتفرم‌های خارجی در دسترسی به محتوای مرتبط با غزه

رییس مرکز ملی فضای مجازی کشور به مداخله و ایجاد مانع توسط برخی پلتفرم‌های رسانه‌اجتماعی بین المللی در فرآیند دسترسی کاربران به محتوای مرتبط با اخبار غزه و انتشار آن در فضای مجازی انتقاد کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، سیدمحمدامین آقامیری، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور که با دعوت رئیس سازمان فضای مجازی چین در دهمین اجلاس جهانی اینترنت شرکت کرد، بر موضوعات حفظ ارزش‌های بومی، احترام به قوانین ملی کشورها و مقابله با یک‌جانبه‌گرایی در حکمرانی بر پلتفرم‌های بین‌المللی به عنوان اصول لازم برای طراحی یک چهارچوب واقع بینانه برای تضمین یک آینده دیجیتال بهتر برای تمام کشورها تاکید کرد.

وی در همین راستا به مداخله و ایجاد مانع توسط برخی پلتفرم‌های رسانه‌اجتماعی بین‌المللی در فرآیند دسترسی کاربران به محتوای مرتبط با اخبار غزه و انتشار آن در فضای مجازی اشاره کرد و آن را تازه‌ترین نمونه سلطه آمریکا بر اینترنت دانست.

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور با اشاره به چند دهه تجربه مداخله پلتفرم‌های بین‌المللی در حکمرانی فضای مجازی و فعالیت کاربران در چهارچوب این پلتفرم‌ها بر ضرورت ترسیم نقشه راه جامع و کامل برای آینده حکمرانی در این عرصه با هدف بهبود وضعیت زندگی مردم تاکید کرد.

وی ضمن توجه دادن همگان به اهمیت و فرصت‌های روزافزون فضای مجازی در زندگی روزمره مردم، لزوم طراحی و اجماع بر یک چهارچوب بین‌المللی برای مواجهه با مخاطرات فناوری‌های دیجیتال و بخصوص هوش مصنوعی را تشریح کرد تا بهره‌مندی جوامع مختلف از فواید این پیشرفت سریع، پایدار بماند.

لازم به ذکر است که کنفرانس جهانی اینترنت ۲۰۲۳ با عنوان «اجلاس ووژن» و با درون‌مایه «ساخت دنیای دیجیتال فراگیر و انعطاف‌پذیر برای بهره‌برداری همه: ایجاد جامعه‌ای با آینده مشترک در فضای مجازی» در روزهای هشتم تا دهم نوامبر (۱۷ تا ۱۹ آبان‌ماه ۱۴۰۲) با حضور نمایندگان بیش‌از ۵۰ کشور و با پیام رئیس جمهور چین طی مراسم افتتاحیه، در این کشور برگزار شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا