فناوری اطلاعات

برندهای نمادین یاهو و AOL فروخته شدند

شرکت وریزون کامیونیکیشنز در قراردادی به ارزش پنج میلیارد دلار، کسب و کار رسانه ای خود که شامل برندهای نمادین یاهو و AOL را فروخت و به فعالیت گران و ناموفق در دنیای رسانه و تبلیغات پایان داد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از ایسنا، این شرکت مخابراتی مستقر در نیویورک با وجود صرف بیش از یک دهه زمان و میلیاردها دلار هزینه برای بنای برندهای اینترنتی مستحکم، در فضای تبلیغات اینترنتی به شدت رقابتی که تحت سلطه فیس بوک و گوگل قرار داشت، برای پیشرفت به تقلا افتاد.

وریزون که در سال ۲۰۱۸ ارزش کسب و کارهایش را ۴.۶ میلیارد دلار کاهش داد، کسب و کار رسانه ای خود را که علاوه بر یاهو و AOL شامل برندهای آنلاینی نظیر تک کرانچ، میکرز، رایوت و فلوری می شود، به شرکت آپولو گلوبال فروخت و ۱۰ درصد سهم در آن همچنان خواهد داشت. این شرکت پلتفرم وبلاگ نویسی Tumblr را در سال ۲۰۱۹ به مبلغ نامعلومی فروخت و سال گذشته وب سایت خبری هافینگتن پست را به شرکت بازفید فروخت.

کسب و کار رسانه ای وریزون که پیش از این Oath نام داشت و اخیرا وریزون مدیا نام گرفته بود، پس از نهایی شدن قرارداد در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ یاهو نام خواهد گرفت. آپولو در شرایطی این قرارداد را منعقد کرده که پلتفرمهای اینترنتی بزرگ بخشهای بزرگی از بازار تبلیغات دیجیتالی را تصرف کرده و تفحص رگولاتوری را در خصوص شیوه های فعالیتشان برانگیخته اند.

بر اساس گزارش رویترز، وریزون در سال ۲۰۱۹ به دنبال خریدار برای یاهو فاینانس بود و بعضی از منابع صنعتی ارزش این کسب و کار را حدود دو میلیارد دلار برآورد کرده بودند. این در حالیست که وریزون حدود ۴.۴۸ میلیارد دلار برای یاهو در سال ۲۰۱۷ هزینه کرد و این تصور را داشت که بیش از یک میلیارد کاربر یاهو مخاطبان قدرتمندی برای تبلیغات آنلاین خواهند بود. این شرکت سرویس ایمیل AOL را در سال ۲۰۱۵ به مبلغ ۴.۴ میلیارد دلار خریداری کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا