موبایلویدئو

بررسی شیائومی Mi Note 10، اولین اسمارت فون 108MP جهان

البرز فاوا نیوز؛ از آخرین باری که یکی از میان رده های سری می نوت شیائومی را دیدیم (Mi Note 3 که مورد استقبال خوبی هم قرار نگرفت) حدود 2 سال می گذرد.
اکنون Xiaomi Mi Note 10 با دوربین 108 مگاپیکسلی پنجگانه، لقب اولین گوشی 108 مگاپیکسلی جهان را به خود اختصاص داده است و در ادامه قصد داریم بیشتر در مورد این اسمارت فون بحث کنیم.

دوربین پنجگانه؛

از همان ابتدا می رویم سراغ اصلی ترین قسمت این اسمارت فون یعنی دوربین اصلی این دستگاه، در پنل پشتی شاهد قرار گیری یک ماژوال سه سنسوره و دو سنسور دیگر در زیر این ماژوال هستیم.
این ماژوال به ترتیب از بالا شامل یک سنسور 5 مگاپیکسلی (از لحاظ اسمی) تله با زوم 5 برابری اپتیکال (10 برابری هیبردی) با لرزش گیر OIS، سنسور 20 مگاپیکسلی با زاویه دید 117 درجه ای و در آخر سنسور 108 مگاپیکسلی ISOCELL Bright HMX با لرزش گیر OIS و چیدمان لنز 7P در این نسخه (در نسخه ی پرو با 8P) می شود.
اولین لنز خارج از این ماژوال یک سنسور 12 مگاپیکسلی تله با زوم 2 برابری با حالت مخصوص عکاسی پرتره با کمک سنسور 2 مگاپیکسلی اختصاصی ماکرو (کار یک حسگر عمق را نیز بر عهده دارد) در زیر آن.

در کنار این پنج سنسور نیز دو فلاش دوگانه عهده دار نورپردازی می باشند. از قابلیت های فیلم بردار این اسمارت فون می توان فیلم برداری QHD با حداکثر سرعت 30 فریم، FHD با حداکثر سرعت 240 فریم و فول اچ دی با حداکثر سرعت 960 فریم بر ثانیه اشاره کرد.

در ادامه نمونه عکاسی این اسمارت فون را مشاهد می کنید اما به علت بالا بودن کیفیت و اندازه، عکس ها با رزولوشن اصلی قرار نگرفته اند؛

عکس های گرفته شده با سنسور 108 مگاپیکسلی

عکس های گرفته شده با سنسور فوق عریض

عکس های گرفته شده با سنسور تله و در زوم 2 برابری

عکس های گرفته شده در زوم 5 برابری

عکس های گرفته شده در شب با سنسور 108 مگاپیکسلی در تنظیمات 27 مگاپیکسلی (لازم به ذکر است که کیفیت تصاویر گرفته شده در این تنظیمات تفاوت زیادی با تنظیمات 108 مگاپیکسلی نداشته و در همین تنظیمات 27 مگاپیکسلی نیز عکس ها دارای رزولوشن و جزئیات بالایی می باشند)

عکس های گرفته شده با حالت شب فعال با سنسور 108 مگاپیکسلی در تنظیمات 27 مگاپیکسلی

عکس های گرفته شده با سنسور فوق عریض

عکس های گرفته شده در زوم های 2 و 5 برابری

عکاسی در حالت بوکه (دو عکس بالا) و حالت پرتره (دو عکس پایین) با سنسور 12 مگاپیکسلی تله

نمایشگر و نمونه عکس های سلفی؛

نمایشگر استفاده شده یک پنل از نوع امولد با نسبت 19:5:9 و در رزولوشن +FHD می باشد که اندازه آن 6.47 اینچ می باشد. این نمایشگر از HDR 10 پشتیبانی کرده و در بالای آن یک سنسور 32 مگاپیکسلی در ناچ قطره ای طور جاگرفته است.
این سنسور توانایی فیلم برداری 1080 تا حداکثر 30 فریم بر ثانیه دارد که کاملاً یک کیفیت معقول می باشد، اما عکس های سلفی گرفته شده بسیار خوب می باشند.
حسگر اثر انگشت نیز زیر همین پنل قرار گرفته است.

عکس های گرفته شده با سنسور سلفی که دو عکس پالا در حالت پرتره می باشند

باتری و سخت افزار؛ 

حال از بخش دوربین Mi Note 10 که شیائومی به عنوان یک میان رده واقعاً روی آن کار کرده و سنگ تمام گذاشته به باتری می رسیم. باتری مورد استفاده این میان رده یک لیتیوم پلیمری 5260 میلی آمپری می باشد که در استفاده ی معمولی 95 ساعت دوام آورد و در عرض 65 دقیقه به لطف شارژر 30 واتی درون جعبه 100 درصد حجم آن پر می شود.
در کل 95 ساعت دوام باتری برای چنین حجم عظیمی کم می باشد.

این اسمارت فون به یکی از بهترین چیپست های میان دره ی موجود یعنی Snapdragon 730G با پردازنده ی گرافیکی Adreno 618 و 6 گیگابایت حافظه ی رم مجهز شده که به خوبی از انجام کارهای سنگین مخصوصاً اجرای بازی های سنگین بر می آید.
به عنوان حافظه ی داخلی نیز شیائومی این میان رده را در دو نسخه با حافظه های 64 و 128 گیگابایتی مجهز کرده است که متأسفانه نمی توان مقدار آن را با کارت های جانبی افزایش داد.

در نهایت شیائومی Mi Note 10 به عنوان یک دوربین نیمه حرفه ای با قیمت 600-700 دلاری به خوبی از وضایف یک اسمارت فون نیز بر آمده و پیشنهاد خوبی به دوست داران عکاسی می باشد.
اما آیا کیفیت بسیار بالای عکس ها در تلفن همراه مهم است؟ ویا زیاد کردن تعداد لنزها تأثیری روی کیفیت عکس ها داشته و تا چه زمانی کمپانی های سازنده ی قصد زیاد کردن تعداد دوربین ها موجود در یک اسمارت فون را دارند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا