فناوری اطلاعات

با “کلاهبرداری‌های اینترنتی” آشنا شوید

برنامه “کلاه سایبری” با هدف محافظت مخاطبان از دام کلاهبرداران سایبری به روی آنتن رادیو اقتصاد می‌رود.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از  ایسنا، لیلا یگانه – تهیه‌کننده برنامه کلاه سایبری – درباره جزئیات این برنامه در توضیحاتی گفت: برنامه کلاه سایبری روایت داستانی است که با مشارکت پلیس فتا و با استناد به پرونده‌های موجود در اداره پلیس ساخته می‌شود.

او با اشاره به افزایش جرایم اینترنتی گفت: جرایم اینترنتی گستره فراوانی دارد و عمده کاربران فضای مجازی ضمن استفاده از اپلیکیشن‌ها و درگاه‌های معاملاتی از مضرات آن و سوءاستفاده‌های احتمالی غافل هستند.

یگانه با اشاره به رشد کلاهبرداران و سوءاستفاده‌کنندگان همزمان با رشد تکنولوژی گفت: طی تماس‌های مردمی متوجه شدیم که تعداد کلاهبرداری‌های فضای مجازی رو به گسترش است و از این‌رو این برنامه را با شعار حفظ کلاه مردم به روی آنتن بردیم.

او ادامه داد: در هر برنامه یک پرونده مستند داریم که گوینده آن را روایت می‌کند و سعی می‌شود تا نیمه‌های برنامه داستان لو نرود و از نیمه دوم برنامه توسط شخص مال‌باخته و فریب‌خورده کل داستان و اتفاق رخ‌داده بازگو می‌شود.

تهیه‌کننده برنامه ادامه داد: اطلاعات مال‌باختگان توسط سرهنگ پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا در اختیار عوامل برنامه قرار می‌گیرد و سعی می‌شود به ابعاد مختلف کلاهبرداری در هر برنامه پرداخته شود.

یگانه از استقبال مال‌باختگان و فریب‌خورده ها در تعامل با این برنامه خبر داد و گفت: نکته قابل توجه، همکاری مخاطبان و مال‌باختگان با برنامه است که با جزئیات واقعه را شرح داده و در نظر دارند با آگاهی دادن به سایر هموطنان از اخاذی‌های بعدی کلاهبرداران جلوگیری کنند.

برنامه “کلاه سایبری” به تهیه‌کنندگی لیلا یگانه و گویندگی فاطمه اسحاق‌تبار روزهای دوشنبه ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه از رادیو اقتصاد به روی آنتن می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا