فناوری اطلاعات

به روزرسانی پلی استور گوگل برای مقابله با فریب کاربران

گوگل تغییراتی را در ظاهر و سیاست گذاری‌های پلی استور خود ایجاد کرده تا کاربران درک بهتری از کارکردها و امکانات هر برنامه پیدا کنند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از  مهر، نمایش فهرست برنامه‌های گوناگون در پلی استور تا به حال چندان دقیق و منطبق بر خواست کاربران در زمان جستجوی آنها نبوده و همین مساله موجب شده تا در بسیاری از اوقات ابتدا برنامه‌هایی در معرض دید کاربران قرار گیرند که چندان ارتباطی با نیاز آنها نداشته‌اند.

از همین رو گوگل تغییراتی را در پلی استور ایجاد کرده تا تصاویر و ویدئوهای بیشتری برای تشریح کارکردها و امکانات هر برنامه در معرض دید کاربران قرار بگیرد و آنها کاملاً متوجه شوند هر برنامه برای چه اقداماتی مفید است.

قرار است این به روزرسانی پلی استور تا نیمه دوم سال ۲۰۲۱ انجام شود و عناوین، آیکون‌ها و شرح هر برنامه نیز با جزئیات بیشتری در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

همچنین سیاست‌های گوگل در زمینه درج متادیتای هر برنامه سختگیرانه تر خواهد بود تا توسعه دهندگان برنامه‌های مختلف از استفاده از متادیتای فریبنده و دروغین در مورد اپلیکیشن‌های خود خودداری کرده و کاربران را فریب ندهند.

استفاده از حروف بزرگ برای درج متادیتا مجاز نخواهد بود مگر آنکه کلیدواژه مربوط به نام یک شرکت باشد. همچنین استفاده از ای موجی نیز ممنوع است و همچنین نمی‌توان از اصطلاحاتی مانند هم اکنون دانلود کنید نیز استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا