فناوری اطلاعات

بانک اطلاعاتی فعالان حوزه فناوری اطلاعات ایران ایجاد شد

بانک اطلاعاتی فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران (فاوا) در راستای شناسایی پتانسیل های تولیدی و خدماتی شرکت‌های فعال در این حوزه، ایجاد شد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی در این باره گفت:این بانک اطلاعاتی ایجاد شده تا بتوانیم ابتدا پتانسیل های تولیدی و خدماتی شرکت‌های این حوزه در سراسر کشور را شناسایی کنیم. براین اساس فرم ثبت نام فعالان فاوا در سایت اتاق ایران قرارگرفته است تا بتوان با استفاده از آماری که استخراج می شود، محیط کسب و کار فعالان حوزه فناوری اطلاعات کشور را پایش کرد.

وی با بیان اینکه در جمع آوری این اطلاعات تا از پتانسیل اتاق‌های بازرگانی شهرستان‌ها نیز استفاده خواهیم کرد تا با همکاری آنها در سراسر ایران این کار مطالعاتی صورت گیرد، افزود: فعالان این حوزه می‌توانند با پرکردن فرم الکترونیکی مربوطه، نسبت به معرفی مجموعه خود اقدام کنند.

رئیس کمیسیون فاوای اتاق ایران در خصوص اهداف گردآوری این اطلاعات گفت: این اطلاعات برای چند منظور گردآوری می‌شود. نخست اینکه از این طریق اتاق ایران بتواند با این شرکت‌ها ارتباط برقرار کرده و موانع و مشکلات آنها را شناسایی کند. در گام بعدی به دنبال آن هستیم راهکارها و پیشنهادهای فعالان ICT را بشنویم و در آخر دسته بندی مشخصی از فعالان حقیقی و حقوقی این حوزه و زمینه های فعالیتشان داشته باشیم.

وی ادامه داد: به این ترتیب با داشتن بانک اطلاعاتی، ابتدا پتانسیل‌های هر مجموعه شناسایی شده و از این طریق با چالش‌ها و موانعی که این فعالان دست به گریبان هستند آشنا می شویم. به بیان دیگر این بانک اطلاعاتی از آن جهت دارای اهمیت است که مشخص شود که فعالان فاوا در چه بازارهایی می‌توانند حضور داشته باشند و در این مسیر چه موانع و مشکلاتی پیش روی آنها است. از سوی دیگر فضایی فراهم می شود تا فعالان این صنعت در سراسر کشور اطلاعات یکدیگر را داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا