گیم

بازی کلمه‌ای Wordle بزرگترین جستجوی گوگل در سال ۲۰۲۲

چیزهایی که انسان‌ها هر روز در طول یک سال در اینترنت جست‌وجو می‌کنند، قطعا ذهن افراد زیادی را به خود مشغول می‌کند. حال طبق جدیدترین آمار منتشر شده، به نظر می‌رسد که بیش‌ترین کلمه‌ی جست‌وجو شده در گوگل در سال جاری بازی پازل Wordle بوده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ هر سال، وبسایت گوگل مروری بر آنچه کاربران به صورت آنلاین جست‌وجو کرده‌اند را منتشر می‌کند. در سال ۲۰۲۲، بازی وردل در واقع بالاتر از کلمه‌هایی نظیر اوکراین، ملکه الیزابت و چندین مسابقه‌ی کریکت در هند قرار گرفته و رتبه‌ی اول جست‌وجوی جهانی را بدست آورده است. این بازی در بریتانیا حتی باعث شد تا جام جهانی در رتبه‌ی دوم قرار گیرد. در ایالات متحده نیز وردل موفق شد تا بالاتر از موضوعاتی نتایج انتخابات و درگذشت بتی وایت، بازیگر مشهور و باب ساجت، کمدین محبوب قرار گیرد. با این حال، مسابقات کریکت همچنان در هند بالاتر از وردل قرار دارند.

سادگی این بازی حدس کلمه که توسط مهندس نرم‌افزاری به نام جاش واردل (Josh Wardle) در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، جذابیت زیادی پیدا کرده است. این بازی به کاربران حداکثر ۶ تلاش برای حدس زدن کلمه در روز داده می‌شود. همچنین معما همیشه یک کلمه‌ی پنج حرفی است و این کلمه برای همه یکسان است. Wordle به قدری محبوب شد که جست‌وجوهای گوگل از سوی بازیکنان ناامیدی که به دنبال پاسخ معماهای آن بودند، آمار گوگل را دستخوش تغییرات زیادی داد. جالب است بدانید که هفت مورد از ۱۰ معنی کلمه‌ی برتر جست‌جو شده در سال ۲۰۲۲، پاسخ‌های Wordle بودند.

وردل را در وبسایت‌های مختلفی می‌توان تجربه کرد، با این حال نیویورک تایمز به نوعی محبوب‌تر از بقیه است. اگرچه وردل ممکن است بخشی از برنامه‌ی روزانه شما باشد، اتحادیه کارکنان نیویورک تایمز از بازیکنان می‌خواهد که امروز در همدلی با کارگران اعتصابی، برای مدتی به تجربه‌ی این بازی نپردازند. در واقع قرارداد اتحادیه در مارس ۲۰۲۱ منقضی شده و پس از ۲۰ ماه مذاکره، هیچ قرارداد جدیدی به توافق نرسیده است.

این باعث شده تا صدها کارمند در تاریخ ۸ دسامبر، از کار اخراج شوند. به همین دلیل حساب توییتر اتحادیه اخیرا به طور خاص به Wordle اشاره کرده و از خوانندگان خواسته تا از هیچکدام از پلتفرم‌های نیویورک تایمز نیز استفاده نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا