گیم

بازی چند نفره‌ی آنلاین Hyenas معرفی شد

شرکت سگا (Sega) و کریتیو اسمبلی (Creative Assembly) بازی جدید هاییناز (Hyenas) را معرفی کردند. این بازی در سبک شوتر و آنلاین بوده که یک کار کاملاً جدید از کریتیو اسمبلی است. از سوابق این شرکت می‌توان به هیلو وارز ۲ (Halo Wars 2) و ایلین: آیسولیشن (Alien: Isolation) اشاره کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ داستان بازی در آینده جریان دارد. افراد میلیاردر در مریخ سکنا گزیده و این سیاره را تبدیل به محلی مناسب برای زندگی کردند. در این میان زمین به طور کامل از بین رفته و دیگر قابل زندگی نیست. شما در نقش چند جوان بازی خواهید کرد. این افراد تصمیم دارند تا از افراد پولدار دزدی کنند.

هر بازی دارای ۱۵ بازیکن است که تبدیل به ۵ گروه سه نفره می‌شود. این تیم‌ها با یکدیگر رقابت کرده تا گنج موجود در سفینه فضایی را غارت کنند. بازی از سرعت بالایی برخوردار است. به همین دلیل شما باید سریع عمل کرده و اگر روی کامپیوتر بازی می‌کنید باید نرخ فریم بالایی را داشته باشید.

در کنار رقابت با بازیکنان دیگر، شما باید با هوش مصنوعی نیز مبارزه کنید. به دلیل اینکه در مسیر شما تعداد زیادی نگهبان وجود داشته که مانع از پیشرفت شما خواهند شد. پس می‌توان گفت که این بازی به نوعی در سبک بازیکن علیه بازیکن علیه هوش مصنوعی (PvPvE) است.

این بازی ظاهر کمیک گونه داشته و سبک آرکید را به طور کامل حفظ کرده است.

یکی از نکات جالب بازی نبود جاذبه است. به دلیل اینکه درون سفینه‌های بین مین و مریخ جریان دارد. نبود جاذبه به شما اجازه خواهد داد تا از کل فضای موجود استفاده کنید. به طور کلی هر سفینه بسیار گسترده بوده و دارای بخش‌های زیادی است. شما می‌توانید از نبود جاذبه برای مبارزه نیز استفاده کنید.

شرکت سازنده اعلام کرد که نقشه‌های هایینا به اندازه بتل رویال بزرگ نیست. ولی از نقشه‌های عناوین چند نفره معمولی گسترده‌تر است. البته سازندگان بازی از عناوینی مثل فورتنایت (Fortnite) و وارزون (Warzone) الگو برداری کرده‌اند. طبق چیزی که گفته شده:

ما نمی‌خواستیم یک بازی بتل رویال بسازیم. با اینحال دنیای هایینا بسیار غیر قابل پیشبینی و جذاب است. همین باعث خواهد شد تا اتفاقات غیر منتظره در بازی افتاده و بازیکنان باید خود را با آن سازگار کنند.

قطعاً شما در این بازی با افراد سطح بالای جامعه سر و کار ندارید. به همین دلیل این شما باید انتظار هرچیزی را از کاراکترهای هاییناز داشته باشید. همین موضوع نیز محیط کلی بازی را بسیار جالب می‌کند. برای مثال کاراکترهای شما حتی به مکعب‌های روبیک هم رحم نکرده و آن‌ها را نیز می‌دزدند.

به طور کلی این بازی حالت کمیک گونه دارد و به همین دلیل بسیار تجربه جذابی را به کاربران ارائه خواهد داد. هنوز اطلاعات چندانی از کاراکترها و گیم‌پلی بازی منتشر نشده است. همینطور اینکه گفته نشده که آیا کاراکترها قابلیت شخصی‌سازی دارند یا نه. با توجه به سبک این بازی انتظار می‌رود که هر کاراکتر با توجه به سلیقه کاربر بوده و قابلیت شخصی‌سازی در هاییناز وجود داشته باشد.

در یک برنامه زنده سازندگان این بازی از تعدادی از کاراکترهای داخل آن رونمایی کردند:

پرو (The Pro): او یک دزد بانک کلاسیک است. یک شاتگان (Shotgun) بزرگ داشته و یک ماسک بر صورت دارد.

فرمانده رایت (Commander Wright): او یک فضانورد است. به همین دلیل اسلحه خاصی داشته و می‌تواند از قابلیت نبود جاذبه به خوبی استفاده کند.

دکتر هاتفیکس (Doc Hotfix): او یک گیمر بوده که باور دارد در یک بازی حضور دارد. به همین دلیل نظرات جالبی را در مورد بازی کردن شما ارائه خواهد داد!

هنوز تاریخ عرضه دقیقی برای هاییناز اعلام نشده است. همینطور اینکه گفته نشده که روی کنسول‌های نسل ۸ حضور خواهد داشت یا نه. با اینحال تا جایی که می‌دانیم این بازی برای کنسول‌ها و کامپیوتر عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا