گیم

بازی فراست‌پانک ۲ رسما رونمایی شد

به نظر می‌رسد در افق پیشرو باید منتظر مرگ، مصیبت و یخ‌بندان بیشتری باشیم زیرا خبر ساخت دنباله بازی Frostpunk به دست ۱۱ Bit Studios با گذشت سه سال از انتشار نسخه‌ی اصلی آن اعلام شد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ بازی Frostpunk 2 اولین پروژه از مجموع سه پروژه است که به طور رسمی توسط ۱۱-Bit Studios از آن رونمایی شد و با توجه‌ به موفقیت بازی نخست این تصمیم شاید برای بسیاری جای تعجب نداشته باشد. علاوه بر این، تریلر کوتاهی هم در پی اعلام خبر ساخت بازی منتشر شد که در آن جهان فراست‌پانک را می‌توان دید که از استخراج زغال‌سنگ به نفت تغییر جهت داده اما همچنان مانند گذشته محیطی خشن و بی‌رحم دارد.

در اعلامیه ساخت بازی Frostpunk 2 چنین آمده است:

«در دنباله فراست‌پانک، بازیکنان باری دیگر در نقش رهبر کلان‌شهری قرار گیرند که حریصانه به دنبال دستیابی به منابع گوناگون است، جایی که گسترش قلمرو و جست‌وجو برای منابع جدید سوختی واقعیتی غیرقابل‌انکار و اجتناب‌ناپذیر است. اما با این تفاوت که جهان آخرالزمانی پیشرفت کرده است. پس از عصر زغال‌سنگ، فتح Frostland برای استخراج صنعت نفت مسیر رستگاری جدید بازماندگان بشریت است. هرچند، تغییر به‌سادگی رخ نمی‌دهد و همگان در این جامعه لایه‌لایه جدید ازاین‌جهت گیری جدید استقبال خواهند کرد.»

بخش توضیحات استیم درباره فراست‌پانک ۲، تأیید می‌کند که داستان بازی سی‌سال پس از وقایع بازی اول رخ می‌دهد.

یکی از کارگردانان فراست‌پانک ۲، جیکوب استوکالسکی، مدعی شد بازی «بسیار فراتر از نسخه اصلی فراست‌پانک می‌رود» و با تیم سازنده‌ای که تعداد نفرات آن به بیش از هفتاد نفر می‌رسد آن‌ها می‌توانند «نیروهای در دسترس خود را بر روی تمامی بخش‌های بازی متمرکز کنند».

وی همچنین افزود: «بازیکنان می‌توانند انتظار داشته باشند جهانی وسیع با انتخاب‌های فراوان در اختیارشان قرار بگیرد، به جامعه و شهر خود هر آن‌گونه که دلشان می‌خواهد آزادانه شکل دهند و در نهایت با عواقب تصمیمات و انتخاب‌های خود روبه‌رو شوند.

فراست‌پانک ۲ مشابه نسخه پیشین خود به تعارض میان ارزش‌های انسانی و بقا و زندگی در برابر یخ‌بندان قطبی خواهد پرداخت. اما مهم‌تر از همه، لایه جدیدی به‌تمامی این درگیری‌ها اضافه شده که در بسیاری از جوانب بازی حضور خواهد داشت چه در زمینه پیشرفت‌های سیاسی، اجتماعی و یا تکنولوژیکی و چه در ستیز میان انسان‌ها و ماهیت وجودی‌شان.»

تاکنون تنها می‌دانیم که فراست‌پانک ۲ بر روی رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود اما نسخه‌ی اصلی بازی بر روی کنسول‌های بازی و حتی تلفن‌های همراه عرضه شد پس احتمال آن وجود دارد که به‌زودی خبری از انتشار بازی بر روی پلتفرم‌های بیشتر به دستمان برسد. علاوه بر این، هنوز تاریخ دقیق عرضه رسمی برای Frostpunk 2 از جانب استودیوی سازنده آن اعلام نشده است.

نسخه اصلی فراست‌پانک، یک بازی شبیه‌ساز استراتژی با محوریت مدیریت یک شهر در طی وقوع زمستان آتشفشانی جهانی است. مقرر شده این بازی از تاریخ دوازده تا شانزده اوت (بیست و یکم تا بیست و پنجم مردادماه) بر روی استیم به صورت رایگان در دسترس بازیکنان قرار بگیرد. پیشنهاد ما این است که علاقه‌مندان به فراست‌پانک از این فرصت بهره برده و خود را برای عرضه دنباله آن آماده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا