فناوری اطلاعات

اولتیماتوم ارائه ۲۰ درصد خدمات دستگاه‌ها به‌ صورت هوشمند

طبق آخرین اظهارات وزیر ارتباطات دستگاه‌های دولتی طبق قانون موظف بودند ۱۰۰ درصد خدمات‌شان را تا پایان آبان ماه سال جاری از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند انجام می‌دادند و بر این اساس میانگین عمل به این وظایف قانونی در دستگاه‌های اجرایی ۶۳ درصد است و از آنها درخواست شد هر چه زودتر به تکالیف‌شان عمل کنند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، یکی از مهم‌ترین اهداف دولت سیزدهم شکل‌گیری دولت هوشمند است که بدون مراجعه حضوری، به صورت برخط و بدون ارسال هرگونه مدرکی قابل دریافت باشد؛ دولت اقدامات بسیاری در این زمینه برداشته و آن را به یک تکلیف قانونی برای همه دستگاه‌ها تبدیل کرده است.  در این راستا به تازگی محمد خوانساری- رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران- با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی اظهار کرده است: بر اساس قانون بودجه، دستگاه‌های اجرایی باید تا پایان آبان تمامی خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه کنند.

وی افزود: همه استعلامات بین دستگاهی نیز باید تا پایان آذرماه به شکل برخط انجام شود و تا پایان دی، ۲۰ درصد خدمات خود را هوشمند کنند.

موضوعی که اخیرا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  در حاشیه جلسه هیأت دولت به آن اشاره کرد و گفت دستگاه‌های دولتی طبق قانون موظف بودند صد در صد خدمات‌شان را تا پایان آبان ماه سال جاری  از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند انجام می‌دادند.

وی میانگین عمل به این وظایف قانونی در دستگاه‌های اجرایی  ۶۳ درصد اعلام کرد و از آنها خواست هر چه زودتر به تکالیف‌شان عمل کنند.

البته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اعلام اسامی دستگاه‌های خاطی به رئیس ‌جمهور و طرح آن در نشست هیات وزیران خبر داد و تأکید کرد رییس‌جمهور بعد از شنیدن گزارش او دستور دادند همه دستگاه‌ها هر چه سریعتر به این وظیفه عمل کنند.

زارع‌پور یادآور شد: علاوه بر این، همه دستگاه‌ها باید تا پایان آذر کلیه استعلامات بین دستگاهی را به صورت برخط و تا پایان دی  ۲۰ درصد خدمات هوشمند را از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند انجام دهند.

طی روزهای گذشته معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران هم تأکید کرد که امسال با توجه به اتفاقاتی که سال گذشته پس از راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند افتاد، به نوعی از مرحله اتصال گذر کردیم و تعداد بسیار کمی از دستگاه‌هایی که در گذشته متصل شده بودند، به دلایلی مانند عدم رعایت ضوابط فنی حذف شده بودند، در حال انجام اصلاحات و درحال اتصال هستند.

طبق گفته وی امسال تکلیفی که به طور جدی دنبال می‌شود، بحث ارائه ۱۰۰ درصدی خدمات دستگاه‌ها به صورت تمام الکترونیک از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که براساس این تکلیف باید همه دستگاه‌ها تا پایان آبان ماه انجام دهند و تا پایان آذرماه هم همه استعلامات خود را با دستگاه‌های دیگر را به صورت تمام الکترونیکی انجام دهند.

تکلیف سوم هم این است ۲۰ درصد خدمات خود را به شکل کاملا هوشمند ارائه کنند، این تکالیف مهلت‌های قانونی است که در قانون بودجه ۱۴۰۲ تدارک دیده شده تا دستگاه‌ها به سر انجام برسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا